Skip to main content

Nadat we maanden hele trage internet hadden is de experia box vervangen voor de experiabox 12.. Dit is 2 weken goed gegaan en sinds dien is de wifi bar en boos slecht. Hij valt meerdere keren per dag gewoon weg en dan zeker voor uur of langerĀ 

Er is al een monteur langs geweest maar op dat moment natuurlijk geen problemen. Hij gaf aan dat wifi versterkers zouden helpen. Ik vind dat als we op de beneden verdieping zitten de wifi gewoon goed moet zijn en dat je als jarenlange klant dan niet voor een hoop kosten moet worden gesteld. Dus niet gedaan. Maar het is nu weer al dagen slecht. Ik neig er naar om over te gaan stappen want ik voel me niet geholpen. Nieuwe klanten worden gelokt met wifi versterkers, wat in mijn ogen al vreemd is want het moet gewoon in basis al goed zijn je betaald een flink abonnement iedere maand. Maar bestaande klanten die al tig jaar lid zijn die moeten zelf voor deze kosten opdraaien? Omgekeerde wereld lijkt me.Ā 

Ik kijk het nog 1 week aan en anders zit er niets anders op dan op te zeggen en over te stappen.
Of iemand hier moet nog een hele goede tip hebben om de wifi stabiel te krijgen.Ā 
Inloggen op de wifi manager van KPN eindigt standaard in : de server is over belast, zelfs s avonds na 19.00 uur dus tjsa wat moet je dan nog?

Op zich zou je verwachten dat je Wi-Fi goed moet zijn op de begane grond.Ā  Maar in een druk bevolkt gebied wordt het al lastiger. En als je modem in de meterkast staat is dan ook niet optimaal. Welke snelheid haal je en werkt het bekabeld wel goed?


ik woon in een dorp dus niet echt dichtbevolkt :)
bekabeld gaat het wel goed.Ā 
het modem staat inderdaad in de meterkast maar ik denk 10 meter vandaan waar ik nu zit.Ā 


Weet je 10 mrt is al best ver weg. Het modem heeft een 2.4Ghz band en een 5Ghz band. De 2.4Ghz kan best een flinke afstand overbruggen maar is overvol wat ten koste gaat van de snelheid. De 5Ghz band is prima maar heeft maar bereik over een beperkte afstand. Dat is Wi-Fi en dat is bij iedere provider hetzelfde.Ā  Eigenlijk kan je anno 2021 niet meer zonder Wi-Fi punten.Ā  KPN helpt je door gratis Wi-Fi versterkers te geven als je Wi-Fi onder de 20Mbt/s is. Die moeten bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Een alternatief is investeren in de super wifi's.Ā  Ik zou voor de bekabelde versie gaan. De Wi-Fi manager zou die moeten geven maar ik lees de laatste dagen dat er problemen mee zijn. Een medewerker gaat je helpen en die reageert over een dag of 5. Tot die tijd nog even op je tanden bijten:wink:


Hoi @Jona80, welkom op het forum!
Inmiddels zijn we al weer even verder. Kun je de Wifimanager nog eens doorlopen? Misschien iets dichter bij de experiabox waar je nog wel een beetje internet hebt?
Kun je een screenshot uploaden van het laatste scherm hiervan?Ā Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even mee!


Ik heb ongeveer 2 weken geleden gebeld toen de verbinding wederom weer steeds weg was. De vrouw aan de telefoon was heel aardig en heeft het voor ons opgelost door middel van wifi-versterkers (bedraad). We hebben nu weer dezelfde goede wifi als voorheen. Probleem is dus eindelijk na veel bellen opgelost! Uiteindelijk tevreden met het resultaatā€¦..