Skip to main content

Goedenavond,

Ik probeer al de hele avond, met de thuis app, mijn super WiFi punten aan te sluiten maar dat wil maar niet lukken. Experia V10 schakelt WiFi uit na installatie van de 1e versterker waardoor het aansluiten van de 2e versterker niet lukt. De 2e versterker wordt niet herkend. Ook neemt de 1e versterker de SSD naam niet over. 
Iemand soortgelijke ervaring en een oplossing.

Die thuis app kun je maar beter niet gebruiken. Heeft geen toegevoegde waarde en levert alleen maar verwarring op.

Als je beide SuperWifi's met meegeleverde kabels tegelijk aansluit op de Experiabox, zijn dan bij beide de lampjes groen? Constant groen zonder knipperen? Laat ze zo dan een half uurtje staan. Dan kunnen ze updaten.

Als je vervolgens bij 1 van beide de kabel met gele stekkertje los trekt, wat gebeurt er dan? Met het lampje bedoel ik.


@Nick83 

De lampjes branden nu constant groen en de WiFi op de expriabox blijft aan. 


@Nick83

De lampjes branden nu constant groen en de WiFi op de expriabox blijft aan. 

Ook nog als u de ene los maakt en elders neerzet? (niet te ver weg)


De groene lampjes branden nu een uur, de WiFi van de experiabox is al een tijdje uit maar helaas is mijn WiFi netwerk niet te vinden. Er is dus geen WiFi met mijn netwerknaam.


Zelfde probleem aangsloten met app wel op beide groene lampjes maar geen wifi.

Hoe verder, nu geen wifi 


Hoi @Bak en @Ron1312 . Welkom op het forum.

Speelt het issue nog steeds? Als de Super wifi's losgekoppeld zijn, is het wifi netwerk dan wel in de lucht? 


De groene lampjes branden nu een uur, de WiFi van de experiabox is al een tijdje uit maar helaas is mijn WiFi netwerk niet te vinden. Er is dus geen WiFi met mijn netwerknaam.

Zelfde probleem aangsloten met app wel op beide groene lampjes maar geen wifi.

Hoe verder, nu geen wifi 

Ok. Neem een laptop of pc die met een kabel verbonden is met de Experiabox en log in op http://192.168.2.151

Het wachtwoord staat achterop 1 van beide SuperWifi's. Waarschijnlijk op diegene die een paars / blauw lampje laat zien als je die loginpagina open hebt staan. Na inloggen moet je de eerste x het wachtwoord aanpassen. Daarna ga je naar deze pagina:

... en check je of achter "Netwerknaam / SSID" iets staat wat je herkend.


Ga nu proberen om de superwifi werkend te krijgen, met Pasen maar met oude kpn versterker gewerkt, ben benieuwd als het werkelijk superwifi is. Tot nu toe weinig van gemerkt.


superwifi zowel boven als.bemeden werkt via laptop aangesloten, bedankt voor de de tip:thumbsup_tone1::slight_smile: .

Alleen de thuis app van kpn krijg ik niet aan de praat wachtwoord pak hij niet zelfs niet met QR scan.

Dus iets is er nog.niet correct.

Inieder geval voor nu wifi 

 


superwifi zowel boven als.bemeden werkt via laptop aangesloten, bedankt voor de de tip:thumbsup_tone1::slight_smile: .

Alleen de thuis app van kpn krijg ik niet aan de praat wachtwoord pak hij niet zelfs niet met QR scan.

Dus iets is er nog.niet correct.

Inieder geval voor nu wifi 

 

alles werkt nu ook de app 

 


Goed om te lezen! Ik ben blij dat het nu allemaal werkt. Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.


Ik vraag mij af hoe kan het dat tussen boven en de beneden verdieping de wifi soms niet goed verloopt krijg je de melding verificatie fout en moet er opnieuw worden ingelogd?

 Is op een telefoon met 2.4 Ghz, tevens zie ik niet alle apparaten in mijn thuis app.

En is het mogelijk om mijn oude kpn wifi versterker aan sluiten op de superwifi? Voor wifi in de tuin?


Als je inlogt op de SuperWifi's met http://192.168.2.151 krijg je dan een mooi overzicht van je netwerk? Waar beide SuperWifi's in staan?

 


1.

Ja ik krijg een mooi overzicht, alleen een telefoon blijft op boven geschakeld ook l zit hij beneden, deze telefoon blijft continue op de 2e superwifi aangesloten? Vind ik vreemd  kan ik hier nog iets aan doen,?

2. En kan de standaard van de superwifi kan ik hem beter ophangen?

 

3. Kan de oude kpn wifi versterker nog worden aangesloten op de configuratie met superwifi?

 


3. Ja. Ze bijten elkaar niet. 

2. Nee, niet zonder dat ding te slopen. Sowieso heeft het niet veel nut. Want mooi plat tegen de muur hangen gaat toch al niet. Want de stekkertjes steken uit.

1. Is dat maar bij 1 telefoon zo? Gaan de andere apparaten wel mooi over naar het dichtstbijzijnde toegangspunt?


Goede info van @Nick83 .

Wat die ene telefoon betreft. Als je de draadloze verbinding daarvan ‘opschoond’ en je maakt opnieuw verbinding. Hoe gaat het dan? 

Mocht dit niet helpen. Wat voor telefoon is het (merk + type)


Punt1

Telefoon is Xiaomi redmi note 7, wel goede verbinding maar blijft alleen zichtbaar op de superwifi (nr2)welke boven staat.

Nieuw punt 

4. Vroeger in de uitbouw ook wifi nu niet meer, ( valt continue weg, lijkt wel verschil tussen s' ochtends  en 's avonds) blijkbaar komt de superwifi qua vermogen minder ver?.  

Wel is de wifi sneller. Maar Al met al weet ik nog niet wat ik er van vind

 Vooral feit dat niet overal super wifi is vind ik .jammer, in de oude situatie ook wifi in de tuin nu dus niet meer! ik had er meer van verwacht. Hiervoor de "oude kpn wifi versterker" voor gebruiken (punt 3)

Ben benieuwd als dit werkt

Wordt vervolgd, suggesties zijn.meer dan welkom. Vooral de gebruikers teener-kids blijven kritisch.

 

 

 

 

 


Hoi @Ron1312 . Jammer dat het een beetje tegenvalt. Ik ken jouw  woning niet en kan het lastig inschatten. De recensies en ervaringen van onze monteurs en verschillende klant zijn lovend. Dat zegt natuurlijk niet alles maar geeft wel een indicatie. Heb je ook geprobeerd om bestaande draadloze verbindingen uit de verschllende apparaten te halen en ze opnieuw op te zetten? Ze zouden toch écht moeten switchen naar het dichtstbijzijnde/sterkste punt. 


De recensies en ervaringen van onze monteurs en verschillende klant zijn lovend.

Onlangs heb ik ook zo'n setje getest, en moet zeggen dat het in veel aspecten uitstekend voldoet.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik bewust geen (KPN) WiFi “app” heb gebruikt om ze in te stellen, en ook niet achter een Experia Box waarbij achter de schermen van alles wordt omgezet, of mee “bemoeid”.
Ingezet achter eigen router, en gewoon handmatig de zaken ingesteld. Resultaten zijn uitstekend.

Niet alleen binnenshuis in mijn eigen woning:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kpn-superwifi-met-tv-ontvanger-en-andere-netwerkdiensten-518021


Maar ook als “draadloze”  point-to-point  verbinding, van de ene bovenwoning,
naar de overkant van de straat naar een andere bovenwoning pakweg 18-20 meter van elkaar:
https://forum.kpn.com/internet-9/superwifi-hoe-ver-van-elkaar-kunnen-ze-geplaatst-worden-518032?postid=1145694#post1145694


Die SuperWiFi's eigenlijk bedoeld voor de nieuwe glasvezel-aansluiting bij mijn ex.
Maar met deze resultaten, denk ik dat ik ze maar zelf houd.  :wink:
(Voor mijn ex heb ik al wel andere opties in het vooruitzicht).


Goed om te lezen, @Babylonia . Mocht ik topics zien met vreemde superwifi issues weet ik waar ik moet aankloppen voor advies.