Skip to main content

Goedemiddag,

Even met KPN gebeld over Superwifi. Paar vragen gesteld, daarna tot aanschaf overgegaan van 3 punten. Praktijk lijkt anders. Weet iemand of t wellicht toch anders in te stellen is?:

  • Blijft de WIFI van het modem werken? Belangrijk, want veel m2 te overbruggen, dus modem rekenen we mee voor de eerste 50m, daarna elke 50m een punt (3 totaal). Ja was het antwoord
  • Kunnen de superwifi punten serieel ipv parralel aan het model? Ja was het antwoord, in de praktijk lastig om te zien of dit ook werkt. Hoe test ik dit goed? Er is nl overlap in signaal, en ik kan lastig zien waar een punt nu zijn of haar verbinding “vandaan haalt”

Vooral punt dat wifi op modem het niet doet niet ok, we hebben box 10, is dit met een upgrade of ander modem anders? En, waarom is het zo?

Daarnaast, ervaring, 1 dag, is dat Wifi, vooral bij door huis wandelen, of in tuin, dus wel degelijk wegvalt, 1 of 2 seconden is tie weg, en dan pas verbonden met volgende punt.

Hoor graag!

Toevoeging na 2 dagen

  • Interactieve TV hapert sinds Superwifi. Normaal alleen bij opstarten, nu om de x seconden
  • Internet valt af en toe weg, ook als je niet wisselt van locatie, streepjes op bv telefoon dan ook uit, en 3 seconden later weer aan. Mooi tijdens zoom calls ed :-)
  • Wellicht speelt 4G buitemgebied mee, ook al gaf helpdesk, geraadpleegd voor aanschaffen, aan dat dit niet zo zou zijn

Hoi @forum007 . Welkom op het forum.

De wifi op de v10 gaat uit als je er super wifi's op aansluit. Dit is ook het geval als je er Experia wifi's (de gratis versterkers) op aansluit.

Je geeft aan dat je buitengebied hebt. Met dat signaal moeten de superwifi's dus werken. Als die verbinding niet optimaal is, vertaalt zich dat naar de superwifi's. Hoe was de verbinding vóór de superwifi's?

Je tv hapert nu. Hoe heb je die aangesloten? Alle info is welkom. 

 


U wilt 50 meter overbruggen met wifi? Dat gaat nooit lukken. Vergeet dat maar.

Als je inlogt op de SuperWifi's, normaliter via http://192.168.2.151, dan krijg je een overzicht van hoe de punten met elkaar verbonden zijn.

De SuperWifi's kunnen zich "serieel" zoals u dat noemt aan elkaar koppelen. Maar dat doen ze niet altijd heel braaf. En je kunt er niets aan sturen. Het regelt zichzelf, en dat gaat misschien niet altijd zoals je zou willen.


Dank Erwin en Nick,

Erwin, signaal was voor Superwifi goed hoor. Nu ook, zelfde snelheid. Daar zit geen hickup oid.

Tv zit bedraad, rechtstreeks op de Experiabox. In tussentijd 2 dingen veranderd:

  • Hele modem gereset, erna buitengebied, erna alle superwifi punten
  • Tv ontvanger op apart stroomount gezet die snachts niet uitgaat, zodat niet niet elke keer hoeft op te starten

Daarmee ging t gisteravond goed!

Nick, de 50 meter van mij is niet goed. Ik had de oppervlakte vd woning gedeeld door aantal zones. Elke zone heeft ca 50m2. Dat wou ik met 3 punten en t modem dekken. Te overbruggen afstand is nu ca 10 meter, waarbij 1tje langer, ri berging / kantoor in tuin. Dat is 25m. Gaat ok, als ik de punten niet voor raam zet, maar voor wand (van hout in dit geval).

 

Vandaag geen gemopper tot nu toe, wel 2x dat verbinding weg is en weer terugkomt. Dat is bij schakelen ook nog zo. Raar dat t ook is als verbinding. Wellicht zijn er op dat moment 2 signalen en switcht tie toch.

Ga dat plaatje proberen op te snorren, al had de wifi manager / kpn thuis app error op het wachtwoord dat achterop de superwifi stond. Ben benieuwd.

 

Dank nogmaals voor jullie reacties!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Handig om te bekijken!

Serieel doet t.

Wat me opvalt, de 2.4 verbinding. Zou dat komen door afstand? Hoe lager de Ghz, hoe verder signaal komt toch?


Ok, het is gelukt 👍

U heeft een lekker druk netwerk 😉😁


Klopt, de drukte wordt veroorzaakt door flink aantal “intelligente” stopcontacten en lampen!

Weet je toevallig ook waarom het 2e punt op 2.4Ghz draait?


De afstand zal waarschijnlijk wat te ver zijn voor een 5 GHz verbinding. Of er staan te veel objecten tussen. 5 GHz is sneller, maar 5 GHz draagt minder ver en is gevoeliger voor muren. Daarom word dan teruggeschakeld naar 2,4 GHz. Dat is iets minder snel, maar draagt veel verder en gaat beter door muren heen.


Dank Nick, voor je reactie. Mooi te lezen dat de punten zelf nadenken over de Ghz. Klopt idd ook met de afstand, die 2e staat op de meeste meters afstand.


Blij dat het nu stabieler is. 

Bij een v10a blijft de wifi trouwens aanstaan maar ik heb verschillende topics voorbij zien komen waarbij de v10a weer niet lekker samen lijkt te werken met buitengebied.

Ik hoop dus dat door jouw recent uitgevoerde handelingen het stabiel en snel blijft. 


Dank Erwin.

Dit was gister. Vandaag weer n dag niet lekkere verbindingen. Wifi valt weg (3 streepjes, plop weg, en opnieuw vervinden). Aantal cams gaat hier ook niet lekker op.

We gaan het zien, wellicht is t nog redelijk nieuw en komen er nog softwarematige updates.

En, glasvezel zit eraan te komen, dus laatste loodjes :-)