Skip to main content

Beste, de aansluitingen van de Expedia box v10 (in de meter kast) zitten vol ivm o.a. vaste aansluitingen in enkele kamers. Op de bovenste verdieping heb ik een KPN WiFi versterker op de vaste lijn aangesloten, daarop zijn nog 4 poorten vrij. Kan ik de super WiFi ook daar op aansluiten Ipv te werken met een netgear switch op de experiabox  in de meterkast?

Welkom op het forum @Manjoson!

Er dient in ieder geval één SuperWifi punt rechtstreeks aangesloten te worden op de Experia Box. Is het wellicht mogelijk dat je iets dat nu op de V10 aan is gesloten, loskoppelt en op die wifiversterker boven?


Op de bovenste verdieping heb ik een KPN WiFi versterker op de vaste lijn aangesloten, daarop zijn nog 4 poorten vrij. Kan ik de super WiFi ook daar op aansluiten 

Deze bedoelt u:

Toch?

Dit kan. Als dit witte ding wel bekabeld aangesloten is op de Experiabox. Dan moet het op zich kunnen. Ik weet alleen niet of die beschikt over gigabit poorten. 


Ja die bedoel ik.


Is het gelukt om alles optimaal aan te sluiten @Manjoson? :slight_smile:


@Maja_ Nog niet Maja, ik ga het met de herfstvakantie op mijn gemak installeren (en eerst nog 1 super WiFi punt erbij halen…. ( voor elke verdieping 1) Want met 1 die in de meter kast blijft is dat natuurlijk niet de ideale situatie.  Toch nog een aanvullende vraag, waar nu de WIFI versterker staat, is naast een goede centrale plaats ook een bekabelde aansluiting. In hoeverre kun je een super WiFi punt ook bekabeld laten (Ipv de bekabelde WIFI versterker) en van daaruit het signaal verspreiden?


Ah, dan kan je er lekker de tijd voor nemen :smiley:

Als de kabel er al ligt, heeft bekabeld aansluiten juist de voorkeur, ik wil je dus aanraden om het inderdaad op die manier aan te sluiten!