Beste, vandaag mijn twee superwifi van KPN mogen ontvangen met de gedachte dat ik hiermee betere verbinding zou krijgen. Stapsgewijs de installatiehandleiding gevolgd. Het eerste supewifi kastje aan de expedia box V10 gehangen en een half uurtje laten staan. Lampje groen. Vervolgens losgekoppeld en nu het tweede superwifi kastje aan dezelfde kabels gehangen. Na een half uur ook deze lampje groen. Het eerste superwifi kastje terug aangesloten op de kabel en het tweede superwifi kastje verplaatst naar de verdieping. Aangesloten op 230V en nadat de lampjes van groen knipperend naar paars naar groen knipperend naar groen knipperend snel gesprongen waren sprong het lampje op rood. Tot tweemaal herhaald door een minuut lang de 230V van het superwifi punt te halen. Met iedere maal hetzelfde resultaat. Wie kan helpen? Doe ik iets verkeerds?
Beantwoord
Superwifi punt brand rood
Beste antwoord door NHendriks
De stappen die je volgt kloppen bijna! Het eerste punt wat je aansluit moet aan de kabel blijven terwijl je het tweede punt installeert, dus als volgt;
- 1e Superwifi punt bekabeld aansluiten op het modem
- Minuut of 10 wachten
- 2e Superwifi punt bekabeld aansluiten
- Belangrijk is dat je SWP-1 niet loskoppelt maar aan laat staan
- Minuut of tien wachten
- 2e Superwifi punt loskoppelen en ergens neerzetten waar je nog wel goede wifi hebt, als je op zolder bijvoorbeeld geen wifi meer krijgt, zet het Superwifi punt dan op de eerste verdieping
Het probleem wat er ontstaat als je het eerste wifipunt loskoppelt tijdens de installatie is dat deze zichzelf inricht als ‘hoofd’ van het wifinetwerk, die doet al het rekenwerk namelijk. Als je die loskoppelt en je sluit de tweede aan dan gaat die precies hetzelfde doen. Ze laden dus allebei de instellingen in om bekabeld aangesloten te zijn en dan zijn ze niet in staat om met elkaar te communiceren, vandaar het rode lampje.
Admin: zie ook onze kennisbank
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.