Skip to main content

Goedenavond,

Een paar maanden geleden overgestapt naar KPN.

Alles geïnstalleerd en ook de twee wifi punten, werkte allemaal prima en installatie was een eitje, wifi punten verdeeld over twee verdiepingen, ook dat werkte allemaal prima.

Nou wou ik van de week mn modem op een andere plek hangen. Omdat de installatie ff snel snel was gegaan. Modem hing eerst in de meterkast, en aangezien mn woning betonnen muren heeft wou ik de modem verplaatsen naar de gang voor betere connectie met de wifi punten.

Nadat ik de de modem verplaats had (alles opnieuw aangesloten) verloor deze de connectie met de wifi punten. Nu had ik de wifi punten al eens opnieuw geïnstalleerd, wat toen ook geen problemen gaf. (Reset en opnieuw installeren via de app)

Nou heb ik dit wederom geprobeerd maar blijf na het scannen van QR code op de achterkant de melding krijgen : geen wifi punt gevonden.

Inmiddels ook al de modem gerest en daarvoor nogmaals de wifi punten gerest. Om alles weer opnieuw te kunnen installeren.

Maar telkens na het proberen toe te voegen van het superwifi punt, krijg ik de melding: geen superwifi punt gevonden.

Heb al meerdere topics hier gelezen en de stappen gevold hoe ik het eerder ook al heb gedaan.

Weer iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Of wat ik fout doe? 

 

In principe heeft u de app niet echt nodig maar de wifipunten helemaal opnieuw installeren zou moeten werken.  Dus iedere superwifi resetten en weer minimaal 15 minuten met een kabel verbinden met het modem.https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/kpn-superwifi-installatie-en-gebruik-530855


Wifi punt 1 heeft heel de nacht aan de kabel gezeten. Waardoor beide wifi punten groen waren. Maar bij het verwijderen van de kabel werden ze beide rood. Vanochtend kabel in de andere gedaan. Nu net thuis. Kabel verwijderd en zelfde probleem


Alles nog maar eens in de reset gedaan. Maar steeds met hetzelfde resultaat! Ook maar weer eens de app geprobeerd maar wederom zonder resultaat 


Welk type modem heeft u?


Hoe staat het er inmiddels voor @r3b? Hebben ze weer op de juiste manier verbinding met elkaar of ben je er nog steeds mee aan het worstelen? Hoor het graag als je er verdere hulp bij kan gebruiken!


@joep1965 KPN box12


Is nog steeds niet gelukt. Naar de laatste keer resetten blijven ze op paars nadat ik de kabel eruit heb gehaald. En via de app na het scannen van de qr code krijg ik de melding dat er geen versterker gevonden is 


Hmm, op het moment at je ze met een kabel aangesloten hebt zijn ze ook paars? Of pas na het loshalen van de kabel?

Zou je het volgende artikel eens wille bekijken?

 


Hmm, op het moment at je ze met een kabel aangesloten hebt zijn ze ook paars? Of pas na het loshalen van de kabel?

Zou je het volgende artikel eens wille bekijken?

 

Pas na het loskoppelen worden ze paars. 


Hmm ok, zou je het modem nog een keer willen resetten en álles los willen koppelen, zodat er niks meer bekabeld aangesloten is? Ook de superwifi punten mag je resetten. Als het modem weer helemaal op is gestart en je daarmee weer wifi hebt, maj je één superwifi punt bekabeld aansluiten. Als deze minimaal 5 minuten groen brandt, mag je je loskoppelen en ergens anders plaatsen. Blijft hij daar ook goed, pas dán ga je het 2e superwifi punt aansluiten en herhaal je het proces van wachten tot hij een bepaalde tijd groen heeft gebrand en dan loskoppelen. Echt even stap voor stap dus!

Lukt het op deze manier wel weer?


Alles in de volgorde gedaan hoe je had aangegeven. De wifi punten konden idd weer verbinding maken. Alleen hebben de punten maar 1 dag op groen gestaan.(met goede verbinding) nu weer een rood lampje. Het eerste wifi punt weer dichterbij de modem verplaats. Maar ook dit zonder positief resultaat. Wifi punt ook weer ff aan en uit gezet maar helaas…


Heel fijn dat ze op deze manier in ieder geval wél weer goed verbinding hebben gemaakt, wat dat betreft zijn we dus een stap verder gekomen!

Maar jammer dat dit van korte duur was 🤔 Voordat je het modem verplaatst hebt, werkte alles prima. Het kan dus zijn dat de nieuwe locatie van je modem (ondanks dat er géén betonnen muren meer aanwezig zijn) toch minder geschikt is dan de locatie in de meterkast. Als je de omgeving van je modem bekijkt, zie je dan bijvoorbeeld grote metalen objecten? Staat hij nu naast of boven een radiator of iets dergelijks? Metaal kan je wifi signaal opslurpen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. 

Of een storingsbron in de buurt van de nieuwe locatie van je modem hier de boosdoener is kunnen we testen door het modem weer op zijn oude plek te zetten. Als alles dan weer goed werkt, weet je dat er toch echt iets niet helemaal goed gaat met het modem op de nieuwe plek.


De meterkast zit in een hoek in de gang.

waar de modem nu hangt staat hij recht op het eerste wifi punt in de woonkamer. Deze hangt aan een gipswand dus geen metaal in buurt. Er bevindt zich geen metaal tussen de modem en de wifi punten. Alleen de waar de deur inhangt

heb vloerverwarming dus ook geen radiatoren in de buurt

Ik heb het eerste wifi punt ook opnieuw getest tegenover de modem.

toen het nog werkte was de wifi snelheid ook beter dat de vorige situatie.

de modem hangt nu ook op een plek waar geen andere storingsbronnen zijn. In de meterkast is dit wel het geval.

Kan de modem niet uitgelezen worden?


Mijn excuus @r3b, jouw reactie is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik hem nu pas zie 😬

Modem uitlezen heeft geen toegevoegde waarde, hiermee kan ik niets meten dat relevant is voor de verbinding tussen het modem en de Superwifi punten. Ben je er de afgelopen dagen zelf nog verder mee aan de slag geweest en is er wellicht wat verbeterd? Of is de situatie nog hetzelfde? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je het modem -puur om te testen- toch even weer terugzet in de meterkast. Als de Superwifi punten dan wél weer goed verbinding maken, zal er toch echt iets op de nieuwe locatie van het mode aanwezig zijn dat voor problemen zorgt 🤔


Bedankt voor je reactie, geen probleem hoor. Ik heb zelf ook wel wat beters te doen dan iedere dag met de wifi bezig te zijn. Wat trouwens erg irritant begint te worden.
Heb het wifi punt beneden weer bekabeld aangesloten en weer lang gewacht totdat ik de kabel eruit heb gehaald. Daarna was het gelijk weer een rood lampje. 
dus dat staat los van de modem hangt lijkt me.

toen het wel werkte in de nieuwe situatie, zoals ik al eerder zei. Werkte het beter dan voorheen. En het werkte voor een hele dag. Dus dan lijkt het me raar dat dit niet de goede plek voor de modem zal zijn. Als het gelijk niet zou werken dan zou het duidelijk zijn. Maar pas naar 24 uur vind ik vreemd.

heb binnenkort tijd om de situatie te veranderen naar de vorige, maar dat neemt nog steeds niet weg, dat de wifi punten na het losmaken van de kabel (dus kabel lengte verwijderd van de modem) gelijk op rood springen


Kunt u http://192.168.2.254 openen in uw browser? Ziet u dan zo'n inlogpagina?

Of deze inlogpagina?