Skip to main content

Regelmatig verdwijnen alle superwifi’s uit de app en kan ik ook op de laptop de wifiextenders niet meer bereiken. Ik moet alles herstarten om weer op de wifiextender te kunnen komen. Ze blijven verder wel werken, zijn alleen niet meer zichtbaar en niet bereikbaar. En op de Experiabox v10 branden alle oranje lan-leds continu en knipperen alle groene leds continu in hoog tempo, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat abnormaal is (modem staat buiten beeld normaal).

met vriendelijke groeten,
Martin Klein

p.s. Ik wilde logfiles van de superwifi en experiaboxv10 hierbij voegen, maar weet niet hoe dat gaat.

 

 

Hoi @JazzMo . Wellicht dat ik er overheen lees maar hoe ben je aan die Superwifi's gekomen? Via de website? Winkel? En hoe lang heb je ze in gebruik?


hallo Erwin,

Ik heb er drie gekocht via de webshop op 6 maart 2020 en de andere twee op 7 april 2020.

Ik heb veel contact gehad via het forum en de problemen zijn nooit opgelost. De laatste boodschap die ik kreeg, was dat de nadruk in de software ontwikkeling kwam te liggen op nieuwe producten en dat oude bugs geen prioriteit hadden. Maar inmiddels krijg ik steeds meer de indruk dat mogelijk niet de firmware het grootste probleem is, maar dat een van de superwifi’s zelf kuren vertoont. Wat ook zou kunnen verklaren waarom ik niet veel meer topics aantref met dezelfde problemen.


Je kunt de defecte Superwifi meenemen naar een KPN winkel. Ik ga een log schrijven in ons systeem waar de winkelmedewerker bij kan. Hierin zal ik aangeven dat het apparaat defect is na uitvoerig testen. 

Heb jij nog ergens het aankoopbewijs? Want die is essentieel. 

 


Ik heb de factuur, dus dat is geen probleem.

Waar slaat het systeem alle ingestelde namen van verbonden apparaten op ? Raak ik die kwijt bij het vervangen ?


Erh. Ik zou die dubieuze Superwifi er nu alvast tussenuit halen en je netwerk met je resterende superwifi's configureren.   

Als je de defect dan hebt omgeruild kun je die gewoon bijplaatsen, toch? 


Het is de primaire wifi die bedraad aan de ExperiaBox 10 hangt. Als ik die weghaal heb ik nergens meer wifi, dus dat is geen handige optie. En tijdelijk omwisselen met een van de anderen levert weer extra werk op. Maar mijn vraag blijft even of de namen van alle aangesloten apparaten bewaard blijven als ik dat doe, of dat ik die misschien ergens kan tijdelijk kan bewaren.


Wat bedoel met de namen van aangesloten apparaten?  Het netwerk maakt altijd automatisch contact met de verschillende apparaten.  Of heb jij nog custom zaken ingesteld? 

In principe hoort dit allemaal plug and play te werken.  


hallo Erwin,

Ik bedoelde de namen die ik zelf aan de apparaten heb gegeven in de ios app, maar ik neem maar aan dat die in de app zelf worden opgeslagen. Wat moet ik naast de kapotte superwifi en de factuur meenemen naar de winkel, of is dat voldoende ?

hartelijke groeten,
Martin Klein


hallo Erwin,

Ik bedoelde de namen die ik zelf aan de apparaten heb gegeven in de ios app, maar ik neem maar aan dat die in de app zelf worden opgeslagen. Wat moet ik naast de kapotte superwifi en de factuur meenemen naar de winkel, of is dat voldoende ?

hartelijke groeten,
Martin Klein

Hallo @JazzMo de bijbehorende netvoeding en, indien mogelijk, de originele verpakking.

 

 


Gaat lukken, dank je wel.


Ik heb een log achtergelaten in het centrale KPN systeem. Daar kan de winkel ook bij. Verwijs ze daar naar, mochten ze extra vragen hebben.


De vervangende superwifi heeft niets opgelost en ik had besloten om er dan maar mee te leven. Tot ik kortgeleden zag dat de tweede generatie superwifi’s is uitgebracht dit jaar. Mogelijk dat die een oplossing bieden voor de steeds terugkerende problemen, alleen zou het dan wel prettig zijn als ik daar niet 99 euro per toestel voor hoef neer te tellen. Kan ik in aanmerking komen voor de gereduceerde prijs ?

met vriendelijke groeten,
Martin Klein


@JazzMo  Zijn er alleen problemen met die app? Of ervaar je ook verbindingsproblemen?


hallo Erwin,

Bedankt voor je reactie. Misschien kun je het beste even deze thread nalezen voor de verbindingsproblemen:

De problemen zitten overigens niet in de ios app, want in de webinterface verdwijnen de superwifi’s ook. En het is nog steeds zo dat de superwifi’s om een of andere reden elke keer de voorkeur geven aan een hele slechte verbinding met de primaire superwifi, terwijl een prima verbinding met een dichterbij staande superwifi beschikbaar is. En als ik de goede verbinding ‘afdwing’ door gecontroleerd aanzetten, dan schakelt hij gewoon weer terug naar de beroerde verbinding en waarschuwt dan dat de andere superwifi te ver weg staat. Uitermate ongelukkig gedrag, maar na een lange helpdesk communicatie werd mij uiteindelijk te kennen gegeven dat dat probleem niet meer opgelost zou worden, omdat de it-afdeling alle energie nodig had om de firmware voor te bereiden op nieuwe apparatuur. Ik hoop nu natuurlijk dat superwifi2 beter werkt en het lijkt me inmiddels wel fair dat ik daar dan niet weer 5 keer de volle prijs voor neer moet tellen.

hartelijke groeten,
Martin Klein


Het blijft nogal stil van jullie kant...


@JazzMo ik ben voor je aan het kijken wat de beste oplossing is. 

Ik kan niet alle SuperWifi versterkers gratis vervangen door SuperWifi 2 versterkers. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het met de huidige apparatuur werkend te krijgen is.

Om dat voor elkaar te krijgen wil ik kijken of ik een monteur voor je kan inplannen. Maar daarvoor heb ik nog een paar dagen nodig. Zodra ik hier nieuws over heb laat ik het je hier weten. 🙂


beste Bram,

Met alle respect, maar een monteur sturen was misschien twee jaar geleden een mooie geste geweest, toen de communicatie over deze problemen begon. Nu is het mosterd na de maaltijd, een monteur kan in geen 24 uur alle opstellingen en instellingen herhalen die ik heb uitgeprobeerd in die twee jaar en ik ga nu ook echt niemand meer laten prutsen aan mij opstelling met diezelfde gebrekkige apparatuur. Bovendien is een monteur uiteraard ook geen oplossing voor fouten in de firmware.

Overigens vroeg ik niet om gratis vervanging, ik heb alleen aangegeven dat ik niet vond dat ik de volle prijs zou moeten betalen (99,50), maar zeker in aanmerking zou moeten komen voor de gereduceerde aankoopprijs voor klanten met problemen (49,50, hoewel kostprijs misschien ook wel een fijn gebaar zou zijn...). Dan lopen de kosten voor wat in feite een upgrade is, al behoorlijk in de papieren. Het is al met al ook een flink risico, omdat ik uiteraard niet weet of de firmware van de 2e versie wel beter is dan die van de eerste.

met vriendelijke groeten,
Martin Klein


Ik snap het, maar wellicht is het wel een oplossing voor nu. Wie weet net dat andere inzicht. Al kan de monteur de firmware niet veranderen. Dat snap ik zeker. En aangezien je ook al veel opstellingen hebt geprobeerd is het toch wel lastig. 

Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan je geen gereduceerde prijs aanbieden. wellicht via de wifi manager. Maar eerlijk gezegd had ik het niet gedaan naar de SW2 als je de gewone al hebt. Uiteraard wordt de firmware steeds verbeterd. We blijven daarin ontwikkelen en nemen feedback zeker mee. 


Met een monteur alles weer overhoop halen trekt me echt niet. Voor de volle prijs ga ik zeker niet naar SW2, want dat de firmware steeds verbeterd wordt, daar verschillen we over van mening. En helaas kreeg ik in het verleden ook bericht van een collega van je, dat mijn feedback niet meer meegenomen zou worden, omdat de afdeling al weer bezig was de firmware voor te bereiden op nieuwe apparatuur. Samen met onze ervaringen met de firmware-ontwikkelingen van onze KPN TV-ontvangers, geeft dat weinig hoop op verbetering in de toekomst. Dus, dank voor alle reacties, ik geef het hierbij op.

met vriendelijke groeten,
Martin Klein