Skip to main content

Sinds vorige week 12-07 is de verbinding tussen de hub van Sureflap en mijn Expedia box v10 niet meer zoals daarvoor. Ik zie dat het modem wel een ip adres heeft uitgegeven maar de hub verbind niet met internet, “oortjes” blijven wisselend, eerst meerdere keren rood en daarna meerdere keren groen knipperen en dit blijven ze herhalen. Als ik het oude v8 modem inzet komt de verbinding wel tot stand maar omdat ik in het buitengebied zit is dat geen goede oplossing, mijn internet verbinding is dan nog maar 5Mbps en dat is niet genoeg om een fatsoenlijk contact met de buitenwereld te onderhouden, tv kijken lukt niet meer fatsoenlijk. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 

Heeft u echt de v10? Of de v10a? 

Heeft u WiFi versterkers? 


Het betreft een V10 en ik maar gebruik van Experia WIFI. De hub van Sureflap is direct op de V10 aangesloten, bedraad.


Hallo @Luup0226 je hebt de wifi op de V10 wèl uit staan? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de Experia wifi.

 


👍staat uit maar WIFI lijkt mij niet relevant. De hub is bekabelt direct op de V10 aangesloten.


Hallo @Luup0226 misschien de hub eens resetten en opnieuw aansluiten als nieuw uit de doos?

Eventueel eerst de modem een fabrieks-reset geven?

 


Beide al uitgevoerd Jan. Nog geen positief effect 


Hoi @Luup0226, welkom. En wat gek dat het zo ineens niet meer goed werkt. Ook niet na een reset etc. Ik kan het niet verklaren. Enige wat mij te binnen schiet is, heb je al een andere poort in het modem getest om te kijken of dat de boosdoener is. Of wellicht is het de kabel en kan je daarvoor een andere testen. Maar ook dat lijkt het niet te zijn aangezien het met een ander modem wel werkt. 


@Bart_Z helaas alles al geprobeerd. Het gekke is dat met een EB V8 het wel werkt maar hier in het buiten gebied is dat geen optie. Het lijkt er op dat er glasvezel aankomt hier en dan kan ik mogelijk een ander modem dan de V10 inzetten.

Alle ideeën blijven welkom tot die tijd.


Heb je de hub ook al eens geprobeerd om op de wifi aan te sluiten? Werkt het dan wel? Want ik kan het verder niet verklaren. Wellicht kan de klantenservice van Sureflap je dan verder helpen. 


De oorzaak is gevonden!!

De helpdesk van Sureflap stelde de vraag of ik wilde onderzoeken of mijn ISP gebruik maakt van CGNAT. Ik moest eerst weer de fora in duiken om te ontdekken wat CGNAT is en doet. Na doorzoeken kwam ik er achter dat het probleem mogelijk zit in het ondersteunde 4g modem wat ik gebruik. Dit modem werkt wel de Experia v10 en bij de v8 doet het niet mee. Dat verklaart gelijk waarom het kattenluik het wel deed met de V8. De snelheid is nu nog maar een kwart van met 4g ondersteuning maar het kattenluik werkt weer naar behoren. 10 Mbps versus 40 Mbps. Glasvezel is nu zeer welkom!!


Aha, dat is het dus. Alleen wel mindere snelheid nu. 

Bij KPN Netwerk kun je kijken of er glasvezel aan gaat komen. 


Beste Luup of Bart,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem en ben ook al sinds juli op zoek naar een oplossing. Plaatselijke techneut naar laten kijken maar loste niks op. Nu ben ik heel blij dat er een oplossing is maar snap ik helemaal niks van wat je precies moet doen om de verbinding goed te krijgen. Zou een van jullie dit in nijntje taal uit kunnen leggen? 🥺


@Sztte 

Welke modem heb je?


@AriënC Experia Box v10 :)


@AriënC Experia Box v10 :)

 

En wat voor internetverbinding heb je? Is dit vergelijkbaar met de starter van dit forumonderwerp?


@AriënC ja ik zit ook in het buitengebied en ook na 2 jaar goed werken deed hij het sinds juli niet meer. wifi in huis werkt gewoon goed maar de hub maakt geen verbinding en de oortjes van de hub blijven afwisselend groen knipperen. Geen glasvezel helaas - daar zijn ze mee bezig maar dit kan nog jaren duren. Dus met van die wi-fi versterkers hebben we de wi-fi snelheid met veel moeite op weten te krikken naar 40-50 mbs. 


Ik ben niet bekend met je modem, want ik ben trouwe FritzBox gebruiker. Maar Ik las wel de tip om je APN in je modem op advancedinternet te zetten. Geen idee of dat kan?

Misschien weet iemand anders hier meer over?


@Sztte het probleem is ontstaan na een-niet aangekondigde-update van Sureflap. Het blijkt dat na deze update dat de combi van dsl, internet via de koperdraad van KPN, en het 4g modem voor het buitengebied zorgt dat de hub van Sureflap geen verbinding meer kan maken met de server van Sureflap.

De oplossing is het uitzetten/loskoppelen van het 4g modem. Ik heb ook via de mail contact gehad met  Joep van Sure Petcare Customer Service en hij heeft firmware van de hub teruggezet naar de vorige versie. Dit werkte tot het moment dat de spanning van de hub er vanaf is geweest. Nu is het probleem terug. Ik zou Joep weer kunnen contacten maar zéér binnenkort heb ik de beschikking over glasvezel en is mijn probleem opgelost. Tot die tijd neem ik genoegen met 13 Mbps ipv de 25 mét het 4g modem.

ik hoop dat je hiermee verder kunt.


Hi Luup,

 

ontzettend bedankt voor deze uitleg heel fijn!! Inmiddels heb ik ook met Joep contact gehad en is er een nieuwe hub onderweg omdat het waarschijnlijk bij mij daaraan ligt.