Skip to main content

Het zou absoluut niet uit mogen maken dat de Chromecast op een andere node is aangesloten dan het device waarmee je gaat casten, zolang je maar binnen het subnet (192.168.2.0/24) blijft.

Als dat wel zo is, dan moet kpn hier naar kijken en een fix gaan verzorgen immers dat betekent dat er "AP client isolation" actief zou zijn en dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik heb dezelfde issue, mijn mobiel verbonden via de de modem, chromecast zit op de kantoor superwifi punt dus ik kan hem niet vinden, verbind mijn mobiel met de superwifi  van kantoor punt dan vind die hem wel.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt korigineel topic]

Hoi @ekimv, welkom hier.

 

Wat een gek probleem, ik herken deze zo niet. Ik heb het andere topic even gelezen, helaas is daar nog geen oplossing. Welke SuperWif heb je? 1 of 2? Mogelijk dat wij het daar in kunnen zoeken. 


Ik herken het probleem ook niet @Bart_Z , zoals ik hier in het andere topic ook al aangaf.
Met mijn mobiel, tablet en de chomecast op verschillende nodes werkt het casten prima.

 

Zowel toen met SuperWiFi type 1 en nu op type 2.


Zoals ik hier al aangaf, heb ik hetzelfde probleem als ekimv en Hartger. Ik kan alleen iets casten naar de Chromecast van mijn tv of naar de ingebouwde Chromecast van mijn soundbars als ik met mijn telefoon verbonden ben met hetzelfde SuperWifi punt als het andere apparaat.

Het heeft niets met de verbindingssterkte, want als ik opnieuw verbindingen met Wifi maak met mijn telefoon en die dan toevallig met dezelfde SuperWifi verbinding maakt als bijvoorbeeld mijn tv, dan werkt alles weer vlekkeloos.

Iets wat misschien afwijkend is in mijn geval: mijn secundaire SuperWifi is bekabeld verbonden met het modem. Kan dat de oorzaak zijn?

Ik heb een KPN Box 12 modem en SuperWifi 1 (witte) schotels. Het Wifi van de modem zelf staat uit. Beide SuperWifi schotels zijn bedraad aangesloten op het modem. In de instellingen staat een schotel als primair en de ander als secundair aangegeven.


Iets wat misschien afwijkend is in mijn geval: mijn secundaire SuperWifi is bekabeld verbonden met het modem. Kan dat de oorzaak zijn?

Ik heb een KPN Box 12 modem en SuperWifi 1 (witte) schotels. Het Wifi van de modem zelf staat uit. Beide SuperWifi schotels zijn bedraad aangesloten op het modem. In de instellingen staat een schotel als primair en de ander als secundair aangegeven.

Het modem kan gewoon meedoen met de SuperWifi's. Deze wordt dan de master. Alles draait op hetzelfde SSID (netwerknaam) toch? 

En heb je nog gestest om de secundaire SuperWifi draadloos aan te sluiten?


Het modem kan gewoon meedoen met de SuperWifi's. Deze wordt dan de master. Alles draait op hetzelfde SSID (netwerknaam) toch?

Ik was niet op de hoogte gesteld door KPN dat het modem tegenwoordig ook als mee kan doen met de mesh van de SuperWifi. Ook in de huidige online installatiehulp staat hier niets over. Hoe moet ik dit instellen? Is het voldoende om ze dezelfde SSIDs te geven? Dat hadden ze al wel, maar voorheen deed het modem niet mee met de mesh. En dat betekent dan ook dat het primaire SuperWifi punt niet meer naast het modem hoeft te staan?

 

En heb je nog gestest om de secundaire SuperWifi draadloos aan te sluiten?

Dat zal ik proberen wanneer ik weer storing heb. Soms (zoals nu) gaat het enkele dagen goed en pakken mijn telefoon en de Chromecast telkens hetzelfde SuperWifi punt. Maar het is dus niet bekend of het bekabeld aansluiten wel of niet zal werken? Mijn SuperWifi punten staan wel binnen elkaars wifi-bereik, maar aangezien er toevallig toch een kabel ligt, leek me dat juist voor minder storing te moeten zorgen, wanneer beide SuperWifi punten rechtstreeks op het modem zijn aangesloten.


Het gaat nu goed begrijp ik. Dat is fijn. Wil je alles hetzelfde hebben, dan is het denk ik een goed idee om schone herinstallatie te doen. Dan heb je het weer vanaf het begin goed ingesteld. 


Het werkt afwisselend wel of niet. Het ligt er maar net aan of mijn telefoon en Chromecast toevallig verbindingen maken met hetzelfde SuperWifi punt.

Het secudaire SuperWifi-punt zonder kabel laten werken maakt ook geen verschil.

Ik ga de schone herinstallatie doen en ook mijn modem mee laten doen. Hopelijk levert dat wat op.

Misschien is het een idee een link naar de SuperWifi installatie op de gewone KPN website te zetten (dus buiten het forum)? Dan is de informatie wat makkelijker te vinden.


Ik ben heel benieuwd of het na de schone installatie beter gaat, hou je mij op de hoogte?