Skip to main content

Mijn wifi valt steeds weg met experiabox en wifi versterkers. Deurbel valt steeds weg en Thermostaat ook. Meerdere keren gereset op alle mogelijke manieren. Probleem blijft bestaan. Doormeten door KPN geeft heen storing. Wat te doen?

Hoi @Wunnink . Welkom op het forum.

Dat is een irritante storing. Kun je mij vertellen welk type experiabox jij gebruikt? En wat voor wifi versterkers gebruik jij?

Hoe ver zitten jouw deurbel/thermoastaat van deze apparatuur af?


Hoi Erwin, 

 

ik heb een experiabox v10 en wifiversterkers van arcadyan. Afstand is ongeveer 2 meter. Het ene moment werkt het goed en dan weer niet. Ook met wifi op laptop. Heb al een aantal keer melding gemaakt, maar helaas nog geen oplossing. 


Arcadyan? Dat zijn die witte versterkers die bekabeld aangesloten moeten worden? Daar kun je de 2,4 en 5Ghz banden scheiden. Heb je dat al eens geprobeerd? (zo creëer je twee netwerken en de kans is groot dat jouw deurbel en thermostaat beter draaien op het 2,4Ghz netwerk)


Wij hebben hetzelfde probleem met de Wifi lampen van LSC (Wifi lampen van de Action). Die werken ook alleen op 2,4 GHz Wifi. Sinds de update van de KPN Box 12 naar de nieuwste versie verliezen die steeds de verbinding. Ik heb 2 SuperWifi2 versterkers aangeschaft maar het probleem blijft.

De tip hierboven lijkt me een hele goede, maar in de KPN Box 12 kun je het 2,4 GHz en het 5 GHz netwerk geen aparte SSID's geven. Hoe moet ik deze dan van elkaar scheiden? (zoals je ziet heb ik de wifi in de router uitgezet omdat ik wil dat wifi via de SuperWifi 2 versterkers loopt. Dit was een tip die ik ergens anders had gelezen.) 

 


Hallo @Ed vt W er is een nieuw hoofdstuk, extra wifi, die kun je activeren en dan de beide banden afzonderlijk behandelen.

 


@Ed vt W : Heb je de instellingen in de webinterface gevonden? Je kunt een los 2,4 netwerk aanmaken.


Bedankt voor jullie antwoorden Erwin en JanD. Ik heb het ingeregeld. Maar worden die extra netwerken dan wel via de SuperWifi2 versterkers versterkt en doorgegeven? Daar twijfel ik eerlijk gezegd sterk over want als ik op zolder ga staan (naast mijn SuperWifi2 versterker die via een UTP-kabel is aangesloten op de KPN Box 12), dan is de sterkte van de extra wifi-signalen sterk verminderd.

Mijn conclusie (correct me if i'm wrong) is dus dat die 2 extra WiFi-netwerken niet via Mesh worden doorgegeven aan de beide versterkers. En dan gaat het niet werken, want het WiFi-signaal vanuit de router is te zwak (te ver weg). Klopt mijn conclusie?

  


Hallo @Ed vt W , als de software van de superwifi's bij is werkt het als mesh ook voor de extra wifi.

 


Bedankt voor jullie antwoorden Erwin en JanD. Ik heb het ingeregeld. Maar worden die extra netwerken dan wel via de SuperWifi2 versterkers versterkt en doorgegeven?

Ja. Die worden gewoon door de SuperWiFi's uitgezonden.

Maar als u met uw mobiel door het huis loopt en verbonden bent met het Extra WiFi netwerk, dan kan het misschien zo zijn dat uw mobiel verbonden blijft met de KPN Box onder in de meterkast terwijl u op zolder naast een SuperWiFi staat.

Dit komt dan omdat Seamless Roaming niet werkt op het Extra WiFi netwerk. Ik weet het niet zeker, maar dat zou een verklaring kunnen zijn. Is in principe ook niet erg, dat Seamless Roamingop het Extra WiFi netwerk ontbreekt. Het Extra WiFi netwerk is bedoeld voor apparaten die vast op hun plek blijven en niet voor mobiel of laptop waarmee u door het huis loopt.

Even de WiFi verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken zou er voor moeten zorgen dat uw mobiel of laptop dan wel met de SuperWiFi verbonden is. 


Bedankt JanD en Nick83, jullie hebben me goed geholpen!

Het klopt inderdaad dat ik eerst met mijn iPad beneden verbinding had gemaakt met het extra 2,4GHz wifi-netwerk en toen naar zolder was gelopen. Op zolder had ik heel slechte ontvangst of geen ontvangst. Na Nick83 zijn uitleg ben ik eerst naar zolder gelopen (naast de SuperWifi2 versterker) en heb toen pas connectie gemaakt met het 2,4GHz netwerk en toen was het signaal heel sterk. Respect voor Nick83, dat hij dit gelijk in de gaten had! Goed om te weten dat de extra wifi-netwerken wel via de versterkers worden doorgegeven maar Seamless Roaming niet werkt. Voor mij niet erg, want die WiFi-lampen hangen toch vast aan het plafond 😀. Ik ga nu de lampen proberen te connecteren met het extra 2,4GHz Wifi-netwerk. 👍

P.s.: de firmwareversie van de ene SuperWifi2 versterker is 2.00.23 en van de andere SuperWifi2 versterker 2.00.26.

De firmwareversie van de KPN Box 12 is SGEJ10000528.