Skip to main content

Na de update heb ik uren mijn Superwifi punten opnieuw moeten instellen. Voorheen kon ik met de App Thuis de Superwifi punten zien, lamp intensie regelen of uit zetten, de versterking/ontvangst zien per Superwifi punt en het aantal aparaten per punt. 

 

in de MijnKPN app kan ik de Superwifi punten incl bovenstaande functiona;iteiten nergens vinden. Waar kan ik deze vinden?

 

Grt Eric

Hallo @ericfemke ,

Je kunt ze alleen vinden in de Thuis-app. 
 

Mogelijk even de app verwijderen en weer opnieuw installeren? 


Ik herken dit probleem - de thuis-app heeft veel functies verloren. De helpdesk raadt aan te wachten tot het beter werkt. Andere optie is alles resetten / inloggen via internetpagina - maar dat raden ze af (veel werk en mogelijk geen echte oplossing).

 

Verwijderen en opnieuw installeren van de app is geen oplossing gebleken. Hopelijk gaan ze dit snel repararen met een update van de app.


De thuis-app wordt afgebouwd en de MijnKPN-app neemt steeds meer functies over van de thuis-app is de bedoeling.

 


Bedankt JanD - dat is een rare situatie. Dus thuis app wordt langzaam stuk gemaakt en de nieuwe (vervangende) app bestaat nog niet. Iets met kind en badwater… slechte zaak


Hallo @Anoniemer de MijnKPN app bestaat al heel lang, dat is je beheerscentrum voor al je KPN abo's.


Hi JanD - ja die app bestaat (en ik heb hem). Maar die app heeft niet de functies die nu uit de thuis app zijn gehaald. De functies die de poster ericfemke en ik willen gebruiken.


Hi JanD - ja die app bestaat (en ik heb hem). Maar die app heeft niet de functies die nu uit de thuis app zijn gehaald. De functies die de poster ericfemke en ik willen gebruiken.

Dat klopt, dat is in ontwikkeling en daarom is de thuis-app ook nog niet totaal verdwenen, maar worden de functionaliteiten van de thuis-app steeds meer verplaatst naar de MijnKPN-app.

 


Bedankt Jan, maar mijn voorkeur zou zijn;

  1. informeer klanten als je functionaliteit wegneemt (niet gedaan door KPN)
  2. Als ik bel met helpdesk dat ik functies mis dan weten ze waarom (ze hadden geen idee - zonde van onze tijd om er dan over te spreken)
  3. De functies die zijn verdwenen in thuis app zijn beschikbaar in de andere app (niet gedaan nog)

Nu is het echt een beetje rommelig geweest. Maar om positief vooruit te kijken… wanneer zullen klanten weer toegang hebben tot de functies die we al jaren gebruiken in een app op onze telefoon? Komt de mijnKPN app volgende week uit met deze functies?

 


De MijnKPN-app wordt zeer regelmatig geupdated.

 


Via de KPN helpdesk heb ik begrepen dat na de update de app KPN thuis niet meer werkt.  Over de gewenste functionaliteiten konden ze me niets zeggen. Jammer want met de thuis app kon je ook het lampje dimmen of uitzetten. Info van een KPN monteur gehad, helaas heb ik nu niets meer aan de info van deze man. 


Ik neem aan dat uw een v12 heeft waarop nieuwe software is gekomen. Waarschijnlijk deze:

 

Als uw Superwifi 2 punten heeft dan is het van belang om te weten of die ook naar de nieuwe software zijn omgegaan. 

Dat is deze:

Als dit niet het geval dan kunnen deze geforceerd worden door deze op ethernet op de v12 aan te sluiten en dan de superwifi 2 resetten via reset gaatje. (ingedrukt houden totdat deze aantal malen rood knippert). Dan ongeveer 15min aangesloten laten.

 

Als de v12 nog op de eerder genoemde  V12.C.23.04.32 staat dan kan deze via inloggen en dan onder instellingen / systeem zelf op versie V12.C.23.04.36 worden gezet.

In deze software versie kunnen de LEDS van de Superwifi op 3 manieren bereikt en bediend worden.

1)Door inloggen op de v12 en dan bij thuisnetwerk/verbonden apparaten staan iconen van de Superwifi,s. Door op het penceel symbool te kilkken komen er opties. Een daarvan is de LED controle. Het staat niet op onderstaand plaatje maar in de .36 versie is dit nieuw.

2)Door specifiek in te loggen op het ip adres van een Superwifi en het inlog password te gebruiken van de v12. Na inloggen is de LED controle mogelijk op de Superwifi 2.

3)Loop naar de desbetreffende Superwifi 2 en druk kort op de WPS knop. De LED gaat van Aan naar DIM. Nogmaals naar UIT en nogmaals weer AAN. Dit is de optie zonder inloggen.

 

De nieuwe thuisapp van KPN waarbij je centraal ingelogd wordt heeft helaas geen led controle meer.


Bedankt Bruistablet,

 

helder verhaal - ik lees 'm van onder naar beneden;

1 - KPN heeft inderdaad functionaliteit (onaangekondigd) uit gezet - dat is een verslechtering

2 - 'Oplossing' is om gewoon op het knopje te drukken (immers de app kan het niet meer)

3 - heel veel werk voor software updates / inloggen als je knopje drukken te moeilijk vindt. Zou niet mijn route zijn - maar misschien hebben andere mensen zin in een uurtje software updaten

Het werkt zo - maar ik vond het vroeger toch beter.


@JanD - bedankt voor je reactie, maar wanneer zullen klanten weer toegang hebben tot de functies die we al jaren gebruiken in een app op onze telefoon? Komt de mijnKPN app volgende week uit met deze functies?


De helpdesk had gelijk en mijn taktiek werkte - wachten en het lost zich op. Gisteren even de thuis-app opgestart en toen werkte het weer wel. Geen idee waarom - maar wilde hier ook even melden dat het probleem is verdwenen. De thuisapp heeft alle functies weer terug gekregen (oftewel de app was gewoon 10 dagen stuk).