Hoi allemaal, vanwege een verplaatsing van wat apparatuur en de bouw van mn eerste eigen pc, wil ik graag een (gedeeltelijk) bekabeld netwerk aanleggen. Ik zit alleen wat omhoog met aansluitpunten. Momenteel is de situatie zo:
Meterkast met Experia V10:
- patchkabel naar unmanaged switch in woonkamer (televisie en Chromecast 4k)
- patchkabel naar SuperWifi punt 1 (meterkast)
- Patchkabel naar Hue Bridge (meterkast)
- Patchkabel naar unmanaged switch 1e verdieping (pc en Xbox)
Daarnaast heb ik een superwifi punt 2 op zolder voor thuiswerken en streamen naar Chromecast (HD)
Ik zou graag een UTP WCD met 2 uitgangen op de 1e verdieping willen, daar een switch aanhangen voor de apparatuur op de "game kamer" en 1 patchkabel van de WCD naar zolder trekken om de superwifi daar bekabeld aan te sluiten. De afstand zorgt nog wel eens voor storingen. Verder op zolder geen kabels nodig.
Dat betekent dat ik twee FTP kabels naar de 1e verdieping moet trekken, maar ik heb geen poort meer over in de Experia. Wat is verstandig? Een switch in de meterkast om uit te breiden? En mogen switches in serie geschakeld worden?
Ik ben geen grootverbruiker, maar wil gewoon stabiel internet op de gaming apparatuur en stabiele wifi op zolder voor thuiswerken/streamen. Als iemand tips heeft hoe dit het beste aan te pakken, hoor ik het graag!