Skip to main content
Vraag

Thuiswerken lukt niet meer met KPN Box 12 en zakelijke laptop

• January 12, 2026
  • 12 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo,

Sinds 29 december 2025 kan ik met mijn zakelijke laptop geen verbinding meer maken met de omgevingen van mijn werk. De verbinding verloopt via de Workspace ONE Tunnel, waarna ik via de Omnissa Horizon Client de benodigde omgevingen start. Alle andere apparaten in mijn huis hebben echter wel een goede verbinding met internet.

Het probleem lijkt zich specifiek voor te doen via mijn vaste internetverbinding. Als ik mijn mobiele hotspot gebruik, kan ik wel gewoon verbinding maken met de werkomgevingen.

Ik herinner me dat ik onlangs een firmware-update van KPN heb uitgevoerd. De huidige firmwareversie is V12.C.25.08.16. De KPN-router (model SagemcomFast5359_KPN, type KPN Box 12) staat momenteel in de standaardmodus.

De IT-afdeling van mijn werkgever heeft alle instellingen op mijn laptop gecontroleerd en zij denken dat het probleem mogelijk in de routerinstellingen zit. Zij raden aan om dit bij KPN na te vragen, omdat het lijkt alsof er vanuit KPN mogelijk een blokkade is op de verbinding.

Kunnen jullie mij verder helpen bij het onderzoeken van dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp!

12 reacties

JanD
Superuser
  • January 12, 2026

Beste ​@Mahahuty zet binnen je modem onder de rubriek beveiliging de firewall eens op ‘standaard’ als deze nu op middel of op hoog staat.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Hoi ​@JanD  ,
Dank voor je antwoord helaas heeft dit ook niet geholpen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 13, 2026

Probeer eens de cookies en browsegeschiedenis te verwijderen. 

• Deelnemer
  • January 13, 2026

Mijn dochter heeft precies hetzelfde, op onze hotspot van mobiele telefoons werkt het wel.

Graag snelle hulp/oploy, kan niet anders dan dat dit in het modem zit!!

• January 13, 2026

Staat IPv6 uit?

• Deelnemer
  • January 13, 2026

Ja

• Deelnemer
  • January 13, 2026

Zojuist upgrade gedaan naar V12.C.25.08.16 en daarna een fabrieks herstel gedaan, geen oplossing tot nu toe

• January 14, 2026

Zojuist upgrade gedaan naar V12.C.25.08.16 en daarna een fabrieks herstel gedaan, geen oplossing tot nu toe

Heb je daarna de firewall weer op "Standaard" gezet? IPv6 weer uitgezet? 

Komt de laptop überhaupt wel op WiFi? Werkt het bekabeld ook niet? Rechtstreeks op de KPN Box? Er zit geen andere router tussen ofzo?

Heb je collega's die ook bij KPN zitten? Daar al navraag bij gedaan? 

• Deelnemer
  • January 14, 2026

Bovenstaande uiteraard allemaal gedaan of gecheckt.

Valt nu ook op dat MijnOverheid en belasting site niet werkt!!  

Meer mensen hier last van!?

• January 14, 2026

Ja. En meestal is de oplossing: IPv6 uitzetten in de KPN Box. Staat dat bij jou ook echt uit?

• Deelnemer
  • January 14, 2026

Ja. En meestal is de oplossing: IPv6 uitzetten in de KPN Box. Staat dat bij jou ook echt uit?

Lees aub het hele riedeltje, ik ga niet 6x op dezelfde vraag reageren 

• January 14, 2026

Op sommige vragen heb je nog niet eens 1 keer gereageerd. Maar goed. Het hoeft niet hoor. Laat maar...