Skip to main content

Ik sinds kort een nieuwe Experia box V10 omdat de oude defect bleek.

Sindsdien vindt mijn TOON het WiFinetwerk niet meer. Alle overige apparaten werken wel op de WiFi

Herstarten van TOON helpt niet. 5 Ghz uitschakelen en alleen op 2,4 Ghz werken heeft ook geen effect.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

TOON weet geen oplossing, anders dan dat ze aangeven dat op 5Ghz TOON mogelijk geen WiFi verbinding vindt (TOON herkent heel veel andere netwerken, behalve die van mij)

Heeft u toon via WPS wel eens geprobeerd te verbinden? Ik ben nu niet thuis maar dacht dat die optie er wel was.


Dank voor de reactie en de tip.
Helaas heeft het geen effect…..

Probleem is nog steeds zo aanwezig


Kunt u in het modem kijken op welk kanaal de 2,4 GHz staat. Wanneer deze op 12 staat of op Auto zet deze op 1, 3, 6 of 9.


Netwerknaam al eens aangepast naar iets anders? 


Helaas, ook het aanpassen van de netwerknaam heeft geen effect en het kanaal 2,4 Ghz staat op 1.

Dus ook hebben beide tips geen effect.

In ieder geval dank.

Typisch dat zowel de helpdesk van TOON als die van KPN geen oplossing kunnen geven, anders dan dat TOON aangeeft dat er wel eerdere problemen zijn gemeld met een ingeschakeld 5Ghz kanaal. Zoals al eerdere gemeld heeft het uitzetten daarvan geen effect gehad ook niet na opnieuw opstarten.
Dus ik ben nog weinig opgeschoten.


Ik heb toon versie 1 en nu versie 2. Sinds kort zit deze niet meer op de experia aangesloten. Bij mij heeft het jaren stabiel gewekt. Op de v10 en v10a.


Dan zal je zelf een los accespoint aan moeten schaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point


Ik zou onder garantie je Toon laten omwisselen.


Hoi @roestniet. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om jouw Toon te verbinden met het wifi netwerk. Ik zie dat de community jouw al heeft geprobeerd om verder te helpen. Helaas heb ik zelf niet het antwoord op jouw vraag. Wellicht helpt deze pagina jouw verder.


Inmiddels ben ik uitstekend geholpen door een medewerker van de KPN helpdesk, die me de tip doorgaf om op het 2,4 Ghz kanaal voor een ander kanaal te kiezen (i.p.v. 1 naar 11 overgezet) En dat bleek de juiste keuze. Vraag mij niet waarom het nu wel werkt, maar het had het juiste effect. Dank voor ieders reactie, ik kan weer on line in TOON.


Wat goed om te lezen dat het uiteindelijk toch nog is gelukt! Bedankt voor het delen van jouw oplossing. :blush: