Skip to main content
Beantwoord

Topologie klopt na een paar dagen niet meer

• September 13, 2025
  • 45 reacties
  • 304 keer bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

En de kanalen hetzelfde als in de box12?

Die staat ook op wifi 6 compatibiliteit 

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ik bedoel dit

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Super wifi 2 bedraad verbonden

Resultaat nog steeds slecht

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ik zie dat alle apparaten verbonden zijn met 2,4 GHz (rode stippellijn), daar gaat al iets mis.

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Ik bedoel dit

Allemaal op Auto

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Kijk eens even bij verbonden apparaten.

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Ik herstart het thuisnetwerk even met de SW2 aangesloten op de Ethernet poort. Veel dank voor het meedenken. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Graag gedaan en ik ben benieuwd.

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Geen verbetering van de SW2 snelheid helaas

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ik zie opeens andere apparaten dan voorheen. Er gaat iets niet lekker. Ik raad een factory reset van het modem aan. Welke firmwareversie staat er op?

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Ik zie opeens andere apparaten dan voorheen. Er gaat iets niet lekker. Ik raad een factory reset van het modem aan. Welke firmwareversie staat er op?

Net gedaan. Snelheid was weer goed. Daarna het wifi signaal van alleen de Box 12 uitgezet, zodat ik zuiver de SW2 kon testen. Nu kom ik het wifi netwerk niet meer in en ik heb ook geen computer met een Ethernet-poort. Ook Reset aan de achterkant van de Box 12 werkt niet. Lijkt alsof die netwerkinstellingen download vanuit een cache of een KPN server. Ik kan niet zuiver terug naar fabrieksinstellingen met mijn Box 12. Wat zonde van m’n tijd zeg. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Na zo’n reset worden jouw gegevens idd weer teruggezet vanuit KPN. Als de SW nog via kabel aangesloten is zou je daar gewoon nog WiFi moeten hebben en zo weer in kunnen loggen. WiFi uitzetten op de box12 is idd niet zo handig, maar dat kan je met de knop op de box weer aanzetten (vrij lang indrukken).

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Laptop met ethernet poort van de buren geleend… Hieronder de FW versie

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Dat is de laatste versie. Gelijk de WiFi weer aangezet hoop ik.

En wat zonde van je tijd betreft; je zoekt een oplossing, dat kost idd veel tijd.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • October 18, 2025

Nadat ik de modem op de defaultwaarden had staan, was mijn internetsnelheid via de SW2 weer zoals het hoort. Helaas al mijn smart home apparaten opnieuw verbinding moeten laten maken met de standaard SSID. Ik gebruik een eigen SSID i.v.m. periodieke overstap naar andere internetproviders. In totaal 16 apparaten verbonden met het “nieuwe” netwerk en patsboem internet op de 1e verdieping weer matig. Eén voor één de smart home apparaten van het stroom gehaald en het lijkt erop dat de Rituals Genie (geurdiffuser) de boosdoener is. Als die van het netwerk afgekoppeld is dan werkt mijn internet goed, als ik ‘m aan het netwerk heb dan verslechterd mijn internet. Kan een apparaat het netwerk verstoren?

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2025

Dat is de laatste versie. Gelijk de WiFi weer aangezet hoop ik.

En wat zonde van je tijd betreft; je zoekt een oplossing, dat kost idd veel tijd.

Ja uiteraard, daar was het mij om te doen. Zonde als in waarom KPN de laatst bekende instelling laadt als ik vraag om een factory reset. Na een reset moet de wifi gewoon weer aan staan. Iets anders is echt niet uit te leggen. 

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Mooi dat het weer werkt! Na een factory reset zou alleen de netwerknaam en wachtwoord weer naar jouw eigen instellingen moeten gaan. Andere instellingen zouden default terugkomen. Voor smarthome is het aan te raden om daar extra netwerk voor in te schakelen, alleen 2,4 GHz is meestal voldoende, maar 5GHz kan natuurlijk ook. Die netwerken kun je dan eventueel een eigen naam geven.Dat een apparaat, in dit geval de Rituals, de WiFi om zeep helpt is voor mij ook nieuw.

Nog even gegoocheld, de rituals kan alleen overweg met 2,4 GHz, dus extra netwerk gebruiken is aan te raden.

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Helaas al mijn smart home apparaten opnieuw verbinding moeten laten maken met de standaard SSID. Ik gebruik een eigen SSID i.v.m. periodieke overstap naar andere internetproviders. In totaal 16 apparaten verbonden met het “nieuwe” netwerk en patsboem internet op de 1e verdieping weer matig.

Waarom heb je niet gelijk de SSID veranderd, dan was het waarschijnlijk gelijk goed.

• Auteur
  • Topper
  • October 19, 2025

.​​​​​Waarom heb je niet gelijk de SSID veranderd, dan was het waarschijnlijk gelijk goed.

De enige instelling die ik heb gewijzigd aan het modem was het SSID. Wilde graag alles terug op fabrieksinstellingen. Ik ben er van overtuigd dat de Rituals Genie de problemen veroorzaakte. Ik krijg ‘m nu ook met geen mogelijkheid gekoppeld (verschillende protocollen gebruikt, extra 2.4G netwerk, etc). De Genie heeft het veld moeten ruimen. Alles werkt nu weer goed gelukkig. Dank je wel Leen!