Skip to main content

Ik heb een TP-Link 500 aangesloten achter de experiabox om in m’n veranda ook wifi te ontvangen. De TP-Link maakt daar een nieuw netwerk met een andere SSID, dat werkt prima voor een paar uur. Daarna schakelt de Experiabox zijn eigen wifi uit en lijkt ook de poort naar de TP-Link afgesloten te worden. Is dit een bekend probleem? En is het op te lossen?

Hallo @Gertie B , welk merk en type(nummer) modem heb je in bruikleen van KPN?

 


Hier staat de H369A, serienummer ZTEEG8GGA808937


Hallo @Gertie B , dus een Experiabox V10.

De TP-Links zijn inclusief wifi begrijp ik.

Deze zouden de wifi van de modem niet uit moeten kunnen schakelen.

Heb je nog andere versterkers op de modem aangesloten? Zo ja, welk merk en type?

De TP-Links kun je zo instellen dat ze binnen dezelfde IP-range vallen als de modem.

 

 

 


Ik krijg het idee dat gewoon de hele Experiabox vastloopt. En dat zien we vaker bij draadloze verbindingsets. 

Misschien hebben de buren zo'n zelfde set en koppelen die van u met die van de buren. Dan ga je gekke dingen krijgen.

Of misschien gebruikt u in huis ook zoiets van een ander merk voor de tv ontvangers? Dat gaat ook niet, het stoort elkaar.


Het lijkt inderdaad op een vastloper van de Experiabox. Vanochtend opnieuw gereset en daarna het SSID van de TP-Link op hetzelfde SSID als die van de Experiabox gezet. Hopelijk blijft hij nu wel draaien, anders toch maar een kabel trekken...


Nu achterhaald wat er gebeurt: de TP-Link heeft blijkbaar een DHCP server in zich draaien. Geen idee waarom en ik kan hem ook niet uitschakelen. Maar dat verklaart wel de problemen.


Nu achterhaald wat er gebeurt: de TP-Link heeft blijkbaar een DHCP server in zich draaien. Geen idee waarom en ik kan hem ook niet uitschakelen. Maar dat verklaart wel de problemen.

Dat zal een dhcp client zijn. En dat is normaal.