Skip to main content

Ik heb de afgelopen week contact gehad met de helpdesk van KPN over mijn WiFi-probleem (geen toegang met een aantal apparaten). Het blijkt een conflict te zijn tussen een aantal netwerkjes in huis. Advies: begin opnieuw en maak één nieuw netwerk met behulp van SuperWifi of Experia WiFi. Goed plan, alleen de set van 3 SuperWiFi is pas over enige weken leverbaar en ik heb er 3 nodig Dus kom ik op TP-Link Deco X20, ietsje duurder maar wel gelijk WiFi 6. Nu de vraag: is deze Deco ook plaatsbaar achter de Experia V10? Heeft iemand al ervaring met deze set i.c.m. de Experia box? 

Zal geen probleem geven als je de wifi van het modem maar uit zet. Overigens is bekabeld werken natuurlijk veel stabieler en sneller.


De Deco's bekabeld aansluiten heeft wel de voorkeur. En let erop dat de tv ontvangers wel rechtstreeks aan de Experiabox blijven. Daar mag geen Deco tussen zitten. Wel een switch die igmp snooping ondersteund. Dus bedenk een beetje hoe je dat doet met de kabels.


Ik web de V12 met daarachter de X20 van TP Link. Werkt perfect. Bekabeld was voor mij helaas geen optie. OP 1 van de X20 satellieten kan ik zelfs de tv ontvanger aansluiten (ipv de devolo 1200)  Dit werkt in mijn situatie beter. De devolo verloor om de haveklap verbinding met de andere devolo, met tot gevolg geen tv. Sinds ik de tv ontvanger op het mesh netwerk heb aangesloten geen probleem meer

 


Hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb alleen maar problemen met mijn X20. Constant WiFi signaal wat niet doorkomt en de Kpn kastjes geven aan dat ze ineens geen signaal meer hebben vanwege waarschijnlijk conflicterende IP adressen. Wordt er gek van KPN is al tweemaal langs geweest en zeggen dat het aan de Deco ligt en niet aan hun kant 🤬


ik heb direct vanaf de xperia het mesh netwerk aangelegd. Ik maak verder geen gebruik van KPN-kastjes. Die kunnen conflicteren.