Skip to main content
Vraag

TP-link Deco X50 bedraad aangesloten, knippert rood, wel goede wifi!

• July 4, 2025
  • 1 reactie
  • 113 keer bekeken

Ik heb vier Deco X50’s bedraad aangesloten op mijn Expedia 12 van KPN.

De 1e X50 zit bedraad op de Expedia box, waarvan de WIFI is uitgeschakeld. De andere drie zijn bedraad aangesloten middels een 16 poort Netgear switch.

Nu knipperen er twee X50’s rood, maar ik heb daar wel goede WIFI. De app geeft aan: alles werkt naar behoren. Waarom knipperen ze rood? Kan ik de X50’s beter onderling verbinden via de X50 zelf ipv de switch?

Bedankt alvast voor de reacties.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Kaaijman. Welkom op de community! Dank voor je bericht! Klinkt alsof je het netjes hebt aangesloten allemaal Ik geef meteen even eerlijk toe: ik ben zelf niet de grootste Deco-expert, maar ik denk natuurlijk graag met je mee!

Als de app zegt dat alles werkt, maar er toch twee Deco’s rood knipperen, dan is dat inderdaad een beetje vreemd. Gelukkig heb je gewoon goede wifi, dat is al iets!

Het rode lampje betekent meestal dat de Deco geen verbinding heeft met de hoofd-Deco of internet. Maar het kan ook komen door de switch of een klein communicatieprobleem.

Je zou dit eens kunnen proberen:

• Sluit één van de rode Deco’s rechtstreeks aan op een andere Deco (dus even zonder switch) om te kijken of het lampje dan groen wordt.

• Start alle Deco’s even opnieuw op.

• Check in de app of alles als ‘access point’ staat ingesteld.

• En kijk of de hoofd-Deco goed wordt herkend.

Laat je weten of dat helpt? En als je er nog niet uitkomt, dan zijn er vast anderen in op de community die hier ervaring mee hebben!