Skip to main content

Ik wil TP LInk Decos M5 aansluiten op de Experia Wifi.  Is dat mogelijk. Kunnen ze met elkaar communiceren? Gaat het automatisch de sterkste signaal oppakken?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi Ramesh, welkom hier. 

Het is een beetje afhankelijk van wat je wilt doen. Als je ze met een UTP kabel aansluit zal het werken, het zal echter geen Mesh netwerk worden. Voor vaste apparaten dus geen probleem, met mobiele apparaten bestaat de kans dat je handmatig over zult moeten schakelen wanneer je wandelt naar een andere verdieping. 


En hoe sluit de Super Wifi punt? Moet je die op de Experia Wifi aansluiten of op de Experia v10?


Bedoel je de SuperWifi? Om het beste resultaat te behalen sluit je ze aan rechtstreeks op de modem aan. 


Maar ik heb de Experia Wifi al aangesloten op de modem v10. Moet ik de SuperWifi ook aansluiten op de modem v10?


Maar ik heb de Experia Wifi al aangesloten op de modem v10. Moet ik de SuperWifi ook aansluiten op de modem v10?

Ja. Of op de 2de poort van de Experia WiFi.


Maar euhm... Ik zou dat Deco setje gewoon maar eens proberen als ik u was... als u dat tenminste al in huis heeft?


Ik heb de experia Wifi, de SuperWifi en Deco M5 in huis. Ik heb een groot huis en veel beton. Eigenlijk wil ik al deze drie aanlsuiten en dat ze met elkaar communiceren. heb begrepen dat de Decos niet met de Experia Wifi of SuperWifi kan communiceren.


Ik heb de experia Wifi, de SuperWifi en Deco M5 in huis. Ik heb een groot huis en veel beton. Eigenlijk wil ik al deze drie aanlsuiten en dat ze met elkaar communiceren. heb begrepen dat de Decos niet met de Experia Wifi of SuperWifi kan communiceren.

Nee, maar dat wil ook weer niet zeggen dat ze elkaar de tent uit vechten ofzo.

De KPN apparatuur beneden gebruiken en de Deco's op zolder ofzo. Of andersom. Dat zal waarschijnlijk prima lukken. Gewoon op beide systemen dezelfde WiFi naam en wachtwoord instellen.

In theorie zou het kunnen zijn dat je mobiel aan de Deco's blijft "plakken" als je door het huis loopt en je dichter in de buurt van de KPN versterkers bent. Of andersom, dat je mobiel nog verbonden blijft met de KPN versterkers terwijl je vlak naast een Deco staat. In theorie dus. In de praktijk zal dat waarschijnlijk meevallen.


Ik heb de experia Wifi, de SuperWifi en Deco M5 in huis. Ik heb een groot huis en veel beton. Eigenlijk wil ik al deze drie aanlsuiten en dat ze met elkaar communiceren. heb begrepen dat de Decos niet met de Experia Wifi of SuperWifi kan communiceren.

Nee, maar dat wil ook weer niet zeggen dat ze elkaar de tent uit vechten ofzo.

De KPN apparatuur beneden gebruiken en de Deco's op zolder ofzo. Of andersom. Dat zal waarschijnlijk prima lukken. Gewoon op beide systemen dezelfde WiFi naam en wachtwoord instellen.

In theorie zou het kunnen zijn dat je mobiel aan de Deco's blijft "plakken" als je door het huis loopt en je dichter in de buurt van de KPN versterkers bent. Of andersom, dat je mobiel nog verbonden blijft met de KPN versterkers terwijl je vlak naast een Deco staat. In theorie dus. In de praktijk zal dat waarschijnlijk meevallen.

Hi Ramesh, welkom hier. 

Het is een beetje afhankelijk van wat je wilt doen. Als je ze met een UTP kabel aansluit zal het werken, het zal echter geen Mesh netwerk worden. Voor vaste apparaten dus geen probleem, met mobiele apparaten bestaat de kans dat je handmatig over zult moeten schakelen wanneer je wandelt naar een andere verdieping. 

vertel eens waarom je als ze zijn aangesloten met utp geen mesh oplossing is ? met de deco M5


@mikerosauer WiFi punten van verschillende merken werken nooit met elkaar samen. Zo simpel is dat dat eigenlijk. 


Maar de decos gaan echt  wel als mesh werken onderling als ze via utp zijn aangesloten daar ging het om


Ik ga uitproberen. Ik ga de Decos M5 ook aansluiten met de SuperWIfi van KPN en met de Experia Wifi van KPN. Ga de Decos zelfde netwerknaam geven als die van die Superwifi en Experia Wifi. Kijken of het werkt zonder uit te schakelen en weer in te schakelen. Gewoon dat die pakt als ik van de ene etage naar de andere etage loop.

 

Nog een vraag:
Zal de Experia versterker (Die grote witte versterker van KPN) samen werken als ik die versterker ook zelfde netwerknaam geef. Die versterker is geen mesh maar ben benieuwd of die samen gaat werken als ik zelfde netwerknaam geef.


Ik ga uitproberen. Ik ga de Decos M5 ook aansluiten met de SuperWIfi van KPN en met de Experia Wifi van KPN. Ga de Decos zelfde netwerknaam geven als die van die Superwifi en Experia Wifi. Kijken of het werkt zonder uit te schakelen en weer in te schakelen. Gewoon dat die pakt als ik van de ene etage naar de andere etage loop.

 

Nog een vraag:
Zal de Experia versterker (Die grote witte versterker van KPN) samen werken als ik die versterker ook zelfde netwerknaam geef. Die versterker is geen mesh maar ben benieuwd of die samen gaat werken als ik zelfde netwerknaam geef.

Je kunt ook losse decos bij kopen dan heb je wel 1 netwerkt . Dat zou mijn keuze zijn 


Nog een vraag:
Zal de Experia versterker (Die grote witte versterker van KPN) samen werken als ik die versterker ook zelfde netwerknaam geef.

Deze bedoelt u misschien?

Die versterker is geen mesh maar ben benieuwd of die samen gaat werken als ik zelfde netwerknaam geef.

Gewoon proberen.


Ja, deze bedoel ik.


Toch gaat alles niet zo makkelijk. De zwarte experia Wifi zijn via UTP kabel aangesloten dus dat gaat goed. De SuperWifi heb ik eentje op de experia v10 modem aangesloten dus dat gaat ook goed. Nu begint het probleem. De tweede SuperWifi geeft orange/geel licht aan dat betekent dat het tweede SuperWifi punt te ver is van het eerste SuperWifi punt. Dit is wel raar dat betekent dat ik ongeveer 8 punten moet hebben om elkaars te kunnen verbinden.  Dit had ik met de TP Link Decos niet. Raar dat het tweede punt met het eerste punt kunnen verbinden. Terwijl een Experia Wifi doos dichterbij het tweede SuperWifi punt is aangesloten. KPN zegt alles is heel makkelijk maar dat is niet waar.

Hebben jullie tips.