Skip to main content
Antwoord

TP-Link ER7212PC geeft error: "PPPoE internet failed to connect to the server because sending PADI times out"

• June 10, 2025
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

ik probeer al even een TP-Link ER7212PC 3in 1 werkend te krijgen maar het is mij nog niet gelukt. 
met de instelling hier gevonden krijg ik een error: 

PPPoE internet failed to connect to the server because sending PADI times out.

Maar wat dit betekent of hoe het op te lossen is kan ik helaas niet vinden.

weet iemand wat het betekend? 

Beste antwoord door NHendriks

Zet het internet VLAN-priority eens op 1, verder komende instellingen overeen met wat ik heb. Wel loopt je Omada-controller erg achter en een update is wel aan te raden.

Soms wilt het ook wel eens helpen om de router te rebooten na het wijzigen van de instellingen. De ‘PADI timed out’ komt hier ook nog wel eens voor als ik mijn verbinding verlies (eigenlijk altijd door eigen schuld overigens).

7 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Heb je  de checkbox 802.1Q tag ook aan gevinkt

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Heb je  de checkbox 802.1Q tag ook aan gevinkt

Ja dat heb ik gedaan.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Post even een screenshot van je settings

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Zet het internet VLAN-priority eens op 1, verder komende instellingen overeen met wat ik heb. Wel loopt je Omada-controller erg achter en een update is wel aan te raden.

Soms wilt het ook wel eens helpen om de router te rebooten na het wijzigen van de instellingen. De ‘PADI timed out’ komt hier ook nog wel eens voor als ik mijn verbinding verlies (eigenlijk altijd door eigen schuld overigens).

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@ArneRamak. Welkom op de KPN Community! 

Ben je er uit gekomen met de hulp uit dit topic en met de hulp van Lucremonkey in het andere topic? Als je er toch nog hulp bij nodig hebt, laat het dan vooral weten. Dan wordt je vast weer van de juiste hulp voorzien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

All,

toen we de nieuwe updates gedaan hadden ging het internet direct Live!! 
🚀

Bedankt allemaal🙏🏻