Goedemorgen,
Waar ik normaal vragen beantwoord heb ik nu iets waar ik zelf niet uit komt.
Momenteel heb ik een TP Link ER605 router opgesteld achter mijn Experiabox V10, deze is ingesteld als DMZ host in de V10. Op een aparte server in mijn netwerk draait de Omada Controller software.
In de controller heb ik een L2TP-VPN aangemaakt met IPSec-PSK, vanaf Android kan ik hier zonder problemen mee verbinden. Als ik een hotspot aan zet op mijn telefoon en mijn Microsoft Surface hiermee verbindt (de VPN staat dan uit op de smartphone) kan ik geen verbinding maken met de VPN. Ik heb het ook iemand anders al laten testen met een Windows 10-device en die kon ook geen verbinding maken.
De foutmelding die in beeld komt is als volgt:
The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because on of the netwerk devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between yor computer and the remote server it not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.
Op het grote wijde web kom ik enorm veel tegen maar niet echt iets wat helpt helaas :(