Skip to main content

Ik heb een tweetal vragen.

  1. Hoeveel WiFi versterkers heb ik nodig?
  2. Is mijn probleem wel opgelost met WiFi versterkers.

Situatieschets:

Ik heb momenteel 4 laptops, 3 mobiele telefoons, 2 tablets, omvormer van de zonnepanelen, verlichting en deurbel op het WiFi aangesloten. Dit gaat nog uitgebreid worden met nog meer verlichting, camera en koolmonoxide/rookmelders. Qua abbonnement hebben we de maximale aansluiting 200Mbit/s binnenkomend via een dubbele lijn.

Recent geboden oplossing:

Ik had een Wifi versterker in huis (aangesloten doot KPN) echter die maakte de verbinding nog slechter. Achteraf bleek dat er 2 versterkers geplaatst hadden moeten worden. Één bekabeld verbonden aan de router en één op de bovenverdieping. 

Vragen:

Nu wil ik graag weten of als ik KPN Super WiFi pak (of een ander merk) ik nog steeds één WiFi versterker bekabeld aan het modem moet hangen, en dan twéé WiFi versterkers in huis moet plaatsen (één boven, één beneden) of is het niet nodig om één WiFi versterker bekabeld aan het modem te hangen? Daarnaast zou ik graag willen weten of met WiFi versterkers het probleem is opgelost, of dat er gewoonweg teveel apparatuur aan het WiFi is gekoppeld?

Teveel apparatuur heb je niet snel hoor. Als jij 2 experia wifi's plaatst desnoods 3 heb je prima wifi in het hele huis. bij voorkeur de bekabelde uitvoering!!! Dat is uiteraard veel stabieler dan de draadloze.


Het zou het beste zijn als u al de versterkers bekabeld zou verbinden. Maar er moet er sowieso altijd minimaal 1 bekabeld aangesloten zijn. Die hoeft niet per se naast het modem te staan.

Niemand kan u vertellen of u met 3 versterkers overal in huis goed WiFi zult hebben.


Ok, dan rest de vraag of je altijd een WiFi punt bekabeld aan het modem moet aanlsuiten en de overige draadloos door het huis kunt plaatsen (Bekabeld van deze is geen optie). Technische dienst van KPN vertelde mij ooit, dat als je WiFi versterkers gebruikt, je altijd 1 bekabeld aan het modem moet koppelen zodat de versterker de WiFi functie overneemt van het modem, doe je dat niet wordt het Wifi van het modem versterkt, als dit al zwak is, versterk je een zwak signaal en werkt het dus omgekeerd. Ik vraag me af of dit klopt.


Ok, dan ga ik dat proberen. In ieder geval 1 bekabeld en dan 2 draadloos door het huis plaatsen, kijken of dat werkt. Bedankt voor de reacties


Reageer