Skip to main content

Ik heb nu al 2.5 jaar last van traag internet, hiervoor had ik 2 jaar geleden gebeld en werd me verteld door de kpn medewerker dat ik een “langzame abonnement" had en heb deze naar aanleiding van het gesprek vergroot naar een hogere snelheid namelijk 300/300 i.p.v. de eerdere 50/50.

Na deze verandering had ik nog steeds 2 jaar lang last van traag en zwakke wifi verbinding. ( Na de metingen om de wifi manager bleek het dat ik maar een snelheid had van 32/31 net 10% van waarvoor ik betaal) Spijtig dat dit 2 jaar lang moest duren terwijl ik zolang heb betaald voor extra snelheid die ik niet kreeg!  

 

2 weken geleden heb ik het zelf veranderd naar de snelste verbinding die er mogelijk was 500/500 en nog kreeg ik traag internet. Pas nadat ik 3x heb gebeld krijg ik de mogelijkheid voor een nieuwe modem. Nu heb ik dus 2 jaar lang betaald voor een snelheid die ik niet kreeg jammer dat de medewerkers van KPN  hier niet op in speelden en of ons hebben geadviseerd na het zien van de trage verbindingen die ik heb.

U denkt toch niet dat u met alleen een modem een wifi snelheid haalt van 500?


Mischien naief maar je verwacht dan wel de juiste adviezen vanuit kpn. I.p.v. dat ik te horen krijg ja verander je abonnement in een veel duurdere.


Het is nog niet zo simpel om overal goed wifi te hebben.  Met alleen een modem in de meterkast gaat het niet lukken. Simpel omdat er heel veel wifi is. Het ligt aan het aantal gebruikers in huis wat je nodig hebt. Welke snelheid denk je nodig te hebben?


Hi @M. ALI, welkom op ons forum. 

Niet fijn dat je snelheid zo laag bleek te zijn, ondanks de wijzigingen van jouw abonnement in de afgelopen jaren. Joep heeft je al op weg geholpen zie ik. Wat hij aangeeft klopt: De WiFi verbinding is heel druk, er zijn tegenwoordig overal heel veel netwerken aanwezig die allemaal ‘in de lucht hangen’. Dat stoort op elkaar. Hierdoor kunnen we een hoge snelheid via WiFi niet garanderen. We helpen je natuurlijk wel graag op weg om de verbinding zo goed mogelijk te maken.

Daarom is het heel verstandig om de WiFi manager te doorlopen om jouw verbinding te optimaliseren. Zo haal je het maximale uit de verbinding. Als dat niet voldoende helpt, dan kan je overwegen om een WiFi versterker aan te schaffen. Wij bieden in onze webshop bijvoorbeeld SuperWiFi aan. Ik hoop dat je snel de voor jou beste oplossing tegen komt.