Skip to main content
Beantwoord

Trage bedrade verbinding op nieuwe pc met 1Gbit netwerkkaart

• 1 maart 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Hoi, ik heb sinds een tijdje Glasvezel wifi in huis met 2 wifiversterkers van KPN. We hebben een huis van 3 verdiepingen waarbij de modem op de eerste verdieping staat in de meterkast. 1 wifiversterker op de tweede verdieping en dan de derde bij mij op de kamer naast mijn gaming pc. Ik heb onlangs een nieuwe pc gekregen die alleen bedraad wifi kan krijgen met een internetkaart van 1Gbit. Het probleem is dat mijn bedrade wifi super en super slecht is. Het downloaden/uploaden gaat heel sloom. Ik krijg max. 70 KBPS bij het downloaden terwijl dat volgensmij met glasvezel en al niet hoort.. ik heb volgensmij wel een oude internetkabel en krijg dinsdag de cat8 internetkabel binnen, maar geloof bijna niet dat ik 70kbps krijg door een ietsjes oudere internetkabel..

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Aktan, welkom op onze community! Je hebt je PC nu bekabeld op het superwifi punt aangesloten die dan weer draadloos verbonden is met je experiabox? Dat is inderdaad niet optimaal, als het mogelijk is zou je het beste zoals Marlon al noemt een kabel kunnen trekken van je PC naar de experiabox

Bekijk origineel

3 reacties

• 3271 reacties
  • 1 maart 2025

Bedraad WiFi bestaat niet. WiFi gaat door de lucht en niet over een kabel.

Jij zou gewoon een kabel naar beneden moeten leggen. Dat is de enige oplossing. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 maart 2025

Aah oke. Dus ik moet een internetkabel vanaf de router helemaak naar boven aanleggen? Of hoe werkt het precies?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Aktan, welkom op onze community! Je hebt je PC nu bekabeld op het superwifi punt aangesloten die dan weer draadloos verbonden is met je experiabox? Dat is inderdaad niet optimaal, als het mogelijk is zou je het beste zoals Marlon al noemt een kabel kunnen trekken van je PC naar de experiabox

Reageer