Skip to main content

Beste forumleden,

Sinds vandaag ben ik aangesloten op het KPN netwerk. De televisie en bekabelde internetverbinding werken prima. De wifi is stabiel, lage latentie, maar de snelheid laat een beetjeĀ te wensen over.

Situatie: Op het KPN modem 12B heb ik de volgende apparaten aangesloten:

  • Televisie
  • Camerasysteem
  • Verlichtingssysteem
  • Eerste Deco XE75 PROĀ AXE5400 tri-band mesh wifi 6E-systeem

De tweede DecoĀ XE75 PRO is via een ethernetkabel cat.6 doorgelust vanaf de eerste Deco. De derde Deco XE75 PRO is draadloos verbonden met de tweede Deco.

ā€œProbleemā€: Bij mijn vorige provider, ZIGGO, haalde ik via wifi een downloadsnelheid van rond de 700 Ć  800 Mbps door het hele huis, ongeacht de verdieping. Met mijn nieuwe KPN aansluiting kom ik echter niet verder dan 400 Mbps download. Aan mijn Deco XE75 PRO setup heb ik niets veranderd ten opzichte van de ZIGGO aansluiting.

Vraag: Moet ik ergens, bijvoorbeeld in het modem, een instelling veranderen zodat de wifi snelheid omhoog gaat? Bedraad haal ik wel de 1 Gbps snelheden, ook als ik deze via de Deco XE75 PRO op de tweede verdieping laat lopen.

Ā 

Alle tips zijn welkom!

Ā 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ā 

Hey Dennis, dank voor je uitgebreide bericht! Klinkt wel als een goede setup verder. Belangrijke vraag: heb je de wifi op de Box 12 uitgezet, of is deze nog aan?

De wifi van de Box 12 mesht niet samen met je Deco's. Dus als de wifi op de Box 12 ook aanstaat kan het hier al gaan om een apparaat dat, vanaf een hogere verdieping, toch verbindt met de Box 12 in plaats van met de dichtstbijzijnde Deco.


Hoi Erik,

Ā 

Bedankt voor je reactie. De wifi op het modem staat uit. De snelheden zijn niet zo hoog als verwacht, maar wel stabiel (tussen 300 en 400mb). Voorlopig kan iedereen tegelijk thuiswerken, gamen en streamen. Dus wat mij betreft mag de topic afgesloten worden.

Ā 

mvg. Dennis


Reageer