Skip to main content

Beste lezer,

 

Gisteren heb ik van de KPN een tweetal WiFi versterkers mogen ontvangen, de zwarte versie van Arcaydan. 

De installatie verliep vlekkeloos en fucntioneren. Op de benedenverdieping waar de eerste WiFi versterker rechtstreeks op het modem is aangesloten (Xperia Box V10) haal ik snelheden van 80Mb en meer.

De Wifi versterker op zolder krijgt zijn netwerk signaal door middel van een KPN stopcontact verlengsetje (type MT260) van circa 7 jaar oud. Initieel lagen de snelheden op ca. 15Mb, niet veel maar voldoende. Echter is dit signaal compleet in elkaar gezakt en is de snelheid nu 2Mb wat niet werkbaar is.

Mijn vraag, moet een WiFi versterker per definitie rechtstreeks op het modem aangesloten worden of is wellicht het ruim 7 jaar oude setje de boosdoener?

Alvast bedankt!

Het antwoord is ja. Bekabeld werken ze echt uitstekend. Dus ik zou zeggen aan de slag en trek een kabel:wink:


Een vaste kabel is inderdaad altijd beter maar denk ik te simpel als ik zeg dat een MT2360 set je netwerk naar boven brengt waar je het dan vervolgens als WiFi kan aanbieden dmv het Xperia Wifi punt?


Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit gemaakt om data over te transporteren. Knappe koppen hebben daar dan iets voor verzonnen en dat werkt soms goed. Maar als ze op verschillende fases staan wordt het al lastiger.  Een goedkope ledlamp of een slecht dimmer is al funest. 


Kan het dan nog de moeite waard zijn om eventueel een ander stopcontact (lees groep) te proberen?

 

Ik zal zekerheidshalve ook even een laptop rechtstreeks aansluiten op de MT2360 voor een speedtest om hiermee het WiFi punt als storing uit te sluiten.


Je kan het proberen natuurlijk. Anderzijds er bestaan niet voor niets cat5 of cat6 kabels. Daarmee verlies je niets van je snelheid.


Geprobeerd maar helaas met max 7mb data overdracht. Rood knipperend huis icoontje zegt genoeg…… :(

 

In een jaren 80 huis een netwerk kabel trekken wordt een uitdaging maar we zullen zien ;)


Ik was er al bang voor. Als je verwarmingsbuizen van boven naar beneden hebt lopen dan zit daar vaak wel wat ruimte om een kabel tussen te doen. Succes. Al je nog tegen een vraag aan loopt horen we het wel.


Goedemiddag @OceanBlue en goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden. Ik zie dat @Joep1965 je al aardig op weg heeft geholpen! Ik moet me aansluiten bij het feit dat je de versterkers het best bekabeld aan kunt sluiten. Op die manier kun je er optimaal gebruik van maken maar ik snap ook dat een netwerkkabel trekken in een jaren 80 huis een uitdaging is! Hopelijk gaat dit lukken en mocht je nog hulp nodig hebben, laat het ons dan vooral weten.


Reageer