Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

Afgelopen vrijdag gaf onze nest thermostaat ineens aan geen verbinding meer te krijgen met ons netwerk in huis. Handmatig geprobeerd ons netwerk opnieuw te verbinden, router opnieuw gestart, wifi versterkers opnieuw gestart, echter blijft de nest aangeven dat het netwerk niet bereikbaar is/te ver weg is. De nest is vorig jaar februari geïnstalleerd en tot op heden geen problemen mee gehad. Op dezelfde dag zag ik dat mij telefoon ook even geen verbinding had met de wifi, maar bij het klikken op de wifi werd deze weer verbonden (tot op heden nog steeds verbonden). Omdat alle andere verbonden apparaten in huis geen problemen geven, ervan uit gegaan dat het probleem bij de nest thermostaat zit. Echter gisteren gaf onze sony smart tv (een paar maanden oud) aan ook geen netwerkverbinding meer te hebben, waardoor netflix, hbo etc. niet meer benaderbaar waren. Diezelfde apps kon ik wél benaderen via de wifi op mijn telefoon. Echter vanmorgen nogmaals via de tv netflix etc geprobeerd en nu maakt deze weer wél verbinding met het netwerk thuis. De nest Echter nog altijd niet... 

Ik vind het allemaal erg vreemd, is er misschien een update geweest vanuit kpn? Of een probleem met de modem? Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, graag dan ook uw hulp

Hallo arjanlist, welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Hoi Jan

 

Experia box v10a van Arcadian

Firmware v5 0058


Hallo @arjanlist sommige apparaten hebben moeite de 2.4-band de onderscheiden van de 5.0-band als deze gelijke SSID-namen  hebben.

Het beste is binnen je modem de ‘extra wifi’ te activeren en de 2.4- en de 5.0-band verschillende namen te geven.

Nu moet je kunnen verbinden met de apparaten.

Succes.

 


Hoi Jan,

 

Bedankt voor de input.

Heb je voor bovenstaande een stappenplan oid, ik heb namelijk geen idee waar ik dit kan instellen...


Hallo @arjanlist inloggen in je modem en dan in de rubriek ‘wifi’kijken of daar ook een rubriek ‘wifi extra’ bij staat en dan verder gaan zoals ik eerder schreef.

Ik ken de V10a niet, dus ik weet geen details, alleen de grote lijnen, omdat het bij de KPNBox12 ook zo werkt.

Kijk ook eens via onderstaande link:

Experia Box V10A: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Succes.

 


Hoi Jan, met de hulp van de helpdesk van kpn is het me gelukt om bovenstaande in te stellen. Helaas maakt mijn nest thermostaat nog altijd geenverbinding met mijn net werk, lees: ziet het netwerk niet....