Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik een spel download op mijn Xbox Series S loopt digitale tv van KPN vast.
De tv ontvanger en mijn Xbox zijn op dezelfde switch aangesloten (Netgear GS308E). Tv kijken op een andere tv die niet op deze switch is aangesloten lukt wel. Probleem zit 'm denk ik dan in de switch.
Ik heb deze al geupgrade naar de laatste firmware en IGMP snooping staat aan.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik kan natuurlijk de downloads aanzetten als er geen TV wordt gekeken, maar zou toch mooi zijn als hier een oplossing voor is.
Ik heb een 1GB glasvezelverbinding met een Experiabox V10a.
De switch is ook onbereikbaar wanneer ik een spel aan het downloaden ben en ik wil via de browser van mijn pc inloggen op mijn switch. Stop ik de download dan kan ik er direct in.

Heb het ook getest met een 100MB kabel van mijn Xbox naar de switch. Dan haal ik op mijn Xbox een downloadsnelheid van 90MB, maar tv loopt nog steeds vast. Je zou toch zeggen dat er nog genoeg bandbreedte zou moeten zijn om tv te kijken

Hallo @zmokkie,

Dit probleem wordt veroorzaakt door een probleem dat ik regelmatig voorbij zie komen met de Netgear switches GS308E en GS108Ev3.

Dit is een known issue, zie de release notes bij de firmware download:
https://kb.netgear.com/000064548

Ikzelf ben hier ook regelmatig tegenaan gelopen. Om het uiteindelijk op te lossen, heb ik de Netgear 5-poorts versie van de switch aangeschaft, deze heeft geen issues: GS105Ev2.


als dat de issue is, kun je toch ook gewoon flow control uitzetten op alle poorten?


@EAZ1964,

Het is geen flow control dingetje, maar een IGMP issue.


Zo staat het er niet op de link naar de netgear site: 

  • With Flow Control enabled, throughput can be affected if the rate is higher than the CPU can handle.

Flow control kun je uitzetten.

 


Flow control staat standaard uit.


Thanks voor de oplossing. Ga ik de switch omruilen met die van boven.Â