Skip to main content

Hallo 👋🏻 
 

Sinds een aantal dagen doen zowel de tv-ontvanger en de wifi het super slecht. Met de tv-ontvanger ben ik zelf op een dag 1,5 uur bezig geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Natuurlijk alle tips en trucs opgevolgd en uitgeprobeerd. Sindsdien doet hij het soms goed, slecht of helemaal niet. 
En wat er ineens met de WiFi is, is me ook een raadsel. Heb ik overal in huis volle WiFi balkjes, maar doet hij het nergens. Probeer je de WiFi manager, deze zegt zelfs helemaal geen signaal te kunnen detecteren. Ook al sta je pal naast de modem! Hier ook zelfde liedje, ook netjes alle tips & trucs geprobeerd en ook doet het soms goed, slecht of helemaal niet! 
Als ik goede tv en WiFi wil, moet ik zeker overstappen naar het nieuwe KPN hussel zeker, waarbij ik 10 euro per maand duurder uit ben. En twee dure WiFi versterkers aanschaffen, die nieuwe klanten gratis krijgen.
Wil liever niet overstappen, maar overweeg het wel als dit zo blijft. Iemand een oplossing?
 

Welke ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch? Welke experiabox heb je? 


Ik heb een HMB2260 ontvanger die zit met de internet kabel vast aan de experiabox v9. Maar aan de ontvanger zit ook via een HDMI kabel de Xbox vast.


Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Probeer eens een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Wat komt daar uit?


Ik heb een glasvezel verbinding. 

 


Ok. De tv ontvanger, zit die met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zonder dat er kastjes of iets dergelijks tussen zitten? Geen draadloze verbindingset? Geen switch? 


Ja, de tv ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op experiabox. 


@Snoopy-80 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen ondervind met je verbinding. Wat zijn precies de problemen die je ervaart met je tv ontvanger? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding in beeld of heb je last van haperend beeld?

Voor wat betreft de wifi verbinding zie je het netwerk dus wel, het bereik is ook goed maar er wordt aangegeven dat er geen verbinding is, klopt dat? Is de Experiabox ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen? En lukt het daarna wel om verbinding te maken?

Mocht het op deze manier ook niet lukken zou je dan je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 


Hallo Rutger, bedankt voor je reactie. 
De tv-ontvanger hapert regelmatig bij aanzetten of start op zonder geluid, soms is het na even wachten wel weer goed, maar vaker moet je hem opnieuw opstarten (stekker eruit enz.). Sinds kort heb ik hier ook problemen mee, want tijdens het opnieuw opstarten krijg ik constant foutcodes. Zoals ik al zei ben ik er laats 1,5 uur druk mee geweest. Erg vervelend als dat steeds gebeurd. 
 

Wat de experiabox is me ook een raadsel, moet wel verbinding hebben volgens de apparaten en bedraad doet hij het ook wel goed. Maar de WiFi valt steeds weg, ook als je pal naast het apparaat zit. Hier ook gereset naar fabrieks instellingen, opnieuw laten opstarten en ook de WiFi manager geprobeerd, niets werkt tot nu toe! Super frusterend, zeker met twee mopperende pubers in huis 😁

Zal gelijk even het profiel aanvullen, hopelijk kunnen jullie iets voor me betekenen!

Groetjes Renate
 

 


Profiel is ingevuld.


@Snoopy-80 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel, ik heb een meting uitgevoerd en meet inderdaad wat demping op het glasvezelpunt. Er blijft nog 1 optie over om te proberen en mocht dat niet lukken dan verwacht ik op een monteur uit te komen. Zou je voor mij je glasvezelkastje 2 minuten stroomloos kunnen maken en hierna weer van stroom willen voorzien. Hiermee reset je dit kastje. Zou je mij kunnen laten weten of dit het probleem heeft opgelost? 


Hoi, glasvezel kastje opnieuw opgestart, helaas doet het internet en WiFi niet/ nog slechter. Ook knippert het ethernet lampje in het kastje rood, weet niet of dit er iets mee te maken heeft? Hoor het graag!

Groetjes Renate


@Snoopy-80 Duidelijk, dan moet ik in dit geval echt een monteur inplannen. Dat heb ik dan ook direct gedaan, de monteur kan morgen al komen tussen 12:00 en 14:00. Mocht dit niet uitkomen zou je dit dan zo snel mogelijk laten weten?


Heel fijn, dankjewel!


Hoi Rutger,

Monteur is geweest en het internet doet het weer, maar het is nog steeds erg traag :cry::rolling_eyes: Zie foto’s hieronder:

Is hier nog iets aan te doen, want ik heb volgens mij een abonnement van 100 mbps. Ik heb het idee dat het aan de modem ligt.

 

Groetjes Renate


@Snoopy-80 Fijn dat de monteur geweest is en dat de tv en het internet weer werken. Vreemd dat je verbinding nog wel traag is, nog vreemder vind ik dat er bij de screenshots van de speedtests linksonder in beeld Ziggo staat. Dat betekent namelijk dat de test vanaf een Ziggo verbinding uitgevoerd wordt. Weet je zeker dat je verbonden bent met het netwerk van je eigen Experiabox? En heb je anders eens de mogelijkheid om dezelfde test uit te voeren met een apparaat dat bekabeld aangesloten zit? 


Hoi Rutger, 

dat er Ziggo stond vond ik ook vreemd!
 

Ik heb per ongeluk de glasvezel kabel direct op de laptop aangesloten en dat kan het eventueel verklaren? 
 

Heb zonet nog even getest met een andere kabel aan de experiabox, en de snelheid is nu wel oké. (Zie foto) 


Nou hopelijk is het nu helemaal opgelost. Bedankt voor je hulp!

 

Groetjes Renate
 


@Snoopy-80 De glasvezelkabel die normaal gesproken in de Experiabox gaat? Fijn dat de snelheid nu goed is, ik hoop ook dat het vanaf nu gewoon goed blijft! Graag gedaan natuurlijk, mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!