Skip to main content

beste forum leden.

ik ben voornemens om wat te gaan veranderen in huis en wil nu het volgende doen.

graag zou ik voor de beneden verdieping het 5.0 ghz signaal van de experiabox willen gebruiken voor de mensen die voornamelijk beneden zijn. boven waar mijn computer komt te staan wil ik het 2.4 signaal van mijn router gebruiken. dus beneden verdieping wifi via box en boven wifi via een router. het doorzetten van wifi signaal wordt door mijn router niet ondersteund en wil eigenlijk ook niet inversteren in een wifi repeater of soort gelijke appartuur.  graag hoor ik of dit kan.

alvast bedankt voor de moeite

 

Roy

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Tuurlijk. Met een kabel. Je verbind je eigen 2de router met een kabel aan de Experiabox. 


bedankt voor je reactie. dat ga ik natuurlijk doen. maar wat ik dus wil is dat de box wifi aan mijn partner geeft die voornamelijk beneden is. en mijn router gaat dan met een kabel naar boven en die voorziet mij zelf en andere van wifi. kan dat tegelijk zonder dat ze mekaar in de wegzitten??

 

Roy

 


Ja. Dat kan prima tegelijk. Dat zit elkaar niet in de weg.


Dag @TrojanPandora. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Nick83 je vragen al heeft beantwoord. Wat je ook nog kunt doen, is de 2.4GHz en 5GHz band andere netwerknamen geven en dan je PC boven verbinding laten maken met het 2.4GHz netwerk. Dit doe je in de webinterface van je Experia Box, zie hieronder. Je moet daarna ook de andere apparaten opnieuw verbinden. 
 

 


Hallo @TrojanPandora. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden.


Reageer