Skip to main content

Beste allemaal,

 

Op het forum is genoeg te lezen over dat een tweede SuperWifi punt rood blijft, alleen hebben de topics mijn vraag niet beantwoord. Daarom begin ik een nieuw topic.

 

Ik heb nu zo'n drie weken een setup met een zwarte KPN XperiaBox samen met twee SuperWifi punten. Dit werkt al drie weken erg goed. Vandaag heb ik het tweede SuperWifi punt van de stroom gehaald omdat ik het stroom punt nodig had.

 

Wat ik gedaan heb:

  • Het tweede SuperWifi punt los gekoppeld van het netstroom en weer her- koppelt, geen suces.
  • Op zowel het Primary SuperWifi punt, welke is aangesloten op de zwarte KPN XperiaBox als op de tweede SuperWifi, 2 seconden op de WPS toets gedrukt, zonder suces.
  • Tweede SuperWifi punt aangesloten op de KPN XperiaBox, tweede SuperWifi punt was weer beschikbaar in de Thuis app. Na het herplaatsen in de woonkamer blijft die weer rood.
  • Tweede SuperWifi punt gereset, aangesloten op de KPN XperiaBox, tweede SuperWifi punt was weer beschikbaar in de Thuis app. Na het herplaatsen in de woonkamer blijft die weer rood.
  • Tweede SuperWifi punt nogmaals aangesloten op de KPN XperiaBox, installatie gedaan via de thuis app, tweede SuperWifi punt was weer beschikbaar in de Thuis app. Na het herplaatsen in de woonkamer blijft die weer rood.
  • Tweede SuperWifi punt nogmaals aangesloten op de KPN XperiaBox, tweede SuperWifi punt was weer beschikbaar in de Thuis app. Vervolgens het tweede SuperWifi punt weer verplaats, iets dichterbij dan die officiele plek, maar helaas blijft het tweede SuperWifi punt rood zodra die niet meer op de KPN XperiaBox is aangesloten. 

Ik volg alle stappen welke zijn vermeld in de installatie vanaf de Thuisapp en via de link Apparaathulp Start de installatie - Super Wifipunt | KPN. Toch lijkt het niet te werken, daar waar het tweede SuperWifi punt drie weken lang zijn best heeft gedaan. Kan het een toevallig defect zijn van het tweede SuperWifi punt of zie ik toch wat over het hoofd?

 

Ik hoor graag.

 

Mvg,

 

Ricardo

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

  • Hou je hem (na reset) wel minimaal een kwartier bekabeld aangesloten?
  • Zijn er toevallig ook DVS stekkers in het netwerk aanwezig?
  • Wellicht beide eens helemaal resetten en overnieuw beginnen?

Hi Dennis, 

 

Bedankt voor je bericht.

  • Hou je hem (na reset) wel minimaal een kwartier bekabeld aangesloten?
    • Dat niet, ik unplug hem van de router zodra deze zichtbaar is in de Thuis app. Ik doe de aannamen als ik het tweede SuperWifi punt zie in de Thuis app dat hij werkt. Kan het nog wel proberen en hem 15 minuten aan de KPN XperiaBox laten hangen.
  • Zijn er toevallig ook DVS stekkers in het netwerk aanwezig?
    • Nee, die gebruik ik niet.
  • Wellicht beide eens helemaal resetten en overnieuw beginnen?
    • Kan ik ook proberen, maar dat is liever het laatste wat ik probeer. Ik zoek een makkelijke fix als het tweede SuperWifi punt weer eens geen stroom krijgt dat ik hem binnen enkele stappen weer operational heb zonder beide te hoeven resetten. 

Ik laat het weten van de eerste bullet! =]

 

Mvg,

 

Ricardo

 


Helaas heeft het resetten en een kwartier wachten wanneer bekabeld aangesloten niet tot een succes geleid. Vreemde is dat telkens als het tweede SuperWifi punt bekabeld is aangesloten weer in mijn Thuis app komt, tot wanneer ik de bekabelde connectie verbreek. 

 

Heeft iemand een andere tip zonder over te gaan op de 3de bullet? 

 

Mvg,

 

Ricardo


Raar hoor. Staat de wifi van de box12 trouwens wel uit? Niet dat dit zo'n drastisch probleem veroorzaakt, maar is wel beter.

Maar dit is wel vreemd. Zou gewoon moeten werken. Een (2e) superwifi van het stroom halen, zou ook geen probleem moeten zijn. Na 5min opstarten zou hij het weer moeten doen.

Ben bang dat je toch beide een reset moet geven. Op zich ben je daar snel doorheen.

  • 1e bekabeld aansluiten en 5 minuten laten gaan. 
  • 2e bekabeld aansluiten en beide een kwartier met rust laten.
  • 2e loskoppelen van de kabel (niet van het stroom) en kijken wat hij doet. 
  • Als hij groen blijft branden, dan verplaatsen naar waar je hem had.

De Wifi staat inderdaad uit in de box12, althans status down, dit heeft die automatisch gedaan toen ik het eerste SuperWifi aan had gesloten, welke nu de primary is.

 

 

Thanks voor de tip, ga ik dat toch maar doen. Dit wordt a.s. zondag, ik laat het weten!

 

Mvg,

 

Ricardo


Maar is het Wi-Fi lampje op het modem uit?


Hoi Joep,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Het wifi lampje brand inderdaad niet:

 

 


Resetten, hoe doet u dat? Houd u het reset knopje wel minimaal ongeveer 15 seconden vast met een paperclip? Totdat de lamp 3 x knippert? 

En gebruik geen WPS om de SuperWiFi's te koppelen. 


Hi Nick,

 

Precies zoals omschreven, ik houd het reset knopje ingedrukt tot het lampje gaat knipperen. Ik gebruik niet de WPS functie, wel geprobeerd omdat de Thuis app mij dat vertelde, maar ook geen succes.

 

Wat ik voornamelijk doe:

 

  • Ik reset het tweede SuperWifi punt tot het lampje knippert
  • Ik hang het tweede SuperWifi punt aan 1 van de vrije poorten
  • Na een tijd komt het tweede SuperWifi punt weer in mijn Thuis app
  • Ik verbreek de bekabelde verbinding met de xperia box en haal het tweede SuperWifi van de stroom
  • Ik plaats het tweede SuperWifi punt op de plek waar hij drie weken goed zijn werk heeft gedaan, echter zonder succes. Ook als ik het 2de punt bij de router laat staan zonder bekabelde verbinding doet hij het niet, blijft rood branden. 
     

Ik denk zoals Dennis aangaf dat ik zowel het 1e als 2e moet resetten. Dit zal ik zondag als volgt doen:

 

  • Ik verbreek bij beide de bekabelde verbinding met de xperia box en haal het 2e punt van het netstroom
  • ik reset het 1e wifi punt tot het lampje knippert
  • ik sluit het 1e wifi punt weer bekabeld aan met de xperia box
  • ik wacht tot mijn ssid weer zichtbaar is
  • ik zet het 2e wifi punt weer op het netstroom en reset deze tot het lampje knippert
  • ik sluit het 2de wifi punt bekabeld aan aan de xperia box en wacht 15 minuten ook al staat deze al in de thuis app
  • Zoals Dennis aangaf, koppel het 2de punt enkel af van de xperia box en houd ik hem aan het netstroom. Ik verplaats het 2e punt pas zodra hij groen blijft branden.

Mocht iemand toch nog een idee hebben zonder het 1e punt re resetten, hoor ik het graag 🙂 Anders reset ik het spul deze zondag. Ik laat het weten.

 

mvg,

 

Ricardo

 


Goed nieuws, het resetten heeft gewerkt!

 

Alleen straalt het 2de wifi punt nu 5 GHz uit. Enkel werkt mijn Sonos niet zo lekker met 5 GHz. Ik heb geprobeerd de verbinding in de thuis app om te zetten naar 2.4 GHz, maar kan de instelling niet vinden. Iemand een idee?

 

Nog een andere vraag, is het mogelijk om ergens in te stellen dat bepaalde devices enkel met 1 specifieke SuperWifiPunt verbinding kan maken?

 

Mvg,

 

Ricardo


Top!!

 

Alleen jammer van de Sonos. 2,4 en 5ghz kun je niet scheiden. Je kunt wel een 2,4 gastennetwerk aanmaken, maar dan heb je dus gescheiden netwerken. Je zult dan met je apparaat waar je de sonos mee bedient ook op dat gastennetwerk moeten zitten.

Er komt wel een nieuwe functie aan, waarbij je een 2e netwerk aan kunt maken, naast je hoofdnetwerk en een gastennetwerk. Het is me alleen nog  het duidelijk of dat dan ook weer een apart netwerk word, of dat je in feiten de 2,4 en 5ghz gescheiden maakt zoals vele dit willen. Ik vermoed wel het laatste omdat het om die reden ook gemaakt word.

 

Staat er een (draadloze) superwifi bij de Sonos speakers? In dat geval, druk een utp kabel tussen superwifi en Sonos. Dan krijgt de Sonos het signaal soort van bekabeld binnen. Of als je modem daar staat, kabel daarin.

 

Nee, je kan bepalen met welke superwifi een apparaat verbinding maakt. Dit gebeurt automatisch naar wat het beste en sterkste signaal geeft.


Hi Dennis,

 

Bedankt voor al je expertise in dit topic! =]

 

Helder, we wachten af.

 

Wat een slim idee, zowel de Sonos als het 2de wifi punt staan op de zelfde kast. 

 

Nogmaals bedankt, ook ieder die een reactie heeft geplaatst. Topic kan dicht.

Mvg,

 

Ricardo