Skip to main content
Beantwoord

Tweede wifi netwerknaam zomaar veranderd in V12

• August 25, 2026
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Cyri
Nieuwkomer

Hoi, 

Ik had in de V12 modem een 2e wifi netwerk ingesteld voor mijn 2.4Ghz apparatuur. Dit werkte allemaal prima en zo kon ik aan het bgin van mijn vakantie mijn huis met een wifi camera in de gaten houden, ook mijn smart lampen deden het prima. Echter, tijdens mijn vakantie hebben jullie een moden update uitgevoerd en daarbij is ook de naam van het 2e wifi netwerk veranderd (gewijzigd in de naam van mijn hooofdnetwerk_extra).

Hierdoor verloor ik al het contact met mijn apparatuur. Zouden jullie in het vervolg de wifi namen met rust kunnen laten tijdens een update? Dit is namelijk zeer onwenselijk. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Cyri en welkom bij de KPN Community. Hopelijk heb je, ondanks dit, een goede vakantie gehad!

We hoorden inderdaad van meer klanten dat de wifi namen soms aangepast waren na de update, dus de ontwikkelaars zijn hier inmiddels ook van op de hoogte. Niet handig, zeker met smart apparatuur, dus ook jouw melding geef ik mee. 
Dank voor het melden en nog een fijn weekend gewenst!

3 reacties

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Als het zeer onwenselijk is, dan zou ik overwegen een eigen router te nemen. 

Cyri
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2026

Ik wilde vooral even deze bug melden want ik denk dat er vast meer mensen door getroffen worden en denk dat iedereen het onwenselijk vind als je netwerknaam zomaar na een update wordt aangepast. Na een reset van de modem kan ik het nog wel begrijpen maar na een update zou deze instelling toch wel behouden moeten blijven. Anders had KPN het vakje van naam veranderen beter grijs/onaanpasbaar  kunnen maken zodat het duidelijk is dat KPN deze naam bepaald op basis wat je koos als hoofd netwerk naam. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 29, 2026

Hi ​@Cyri en welkom bij de KPN Community. Hopelijk heb je, ondanks dit, een goede vakantie gehad!

We hoorden inderdaad van meer klanten dat de wifi namen soms aangepast waren na de update, dus de ontwikkelaars zijn hier inmiddels ook van op de hoogte. Niet handig, zeker met smart apparatuur, dus ook jouw melding geef ik mee. 
Dank voor het melden en nog een fijn weekend gewenst!