Na bijna alle topics gelezen te hebben over eigen hardware achter de ExperiaBox V10, alle aangedragen oplossingen te hebben toegepast. Kom ik er toch niet uit.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de laatste drempel namelijk: Het werkend krijgen van iTV via ubiquiti switches.
Zal proberen een zo’n uitgebreid mogelijke situatie te schetsen en hoop dat iemand de oplossing heeft.
Hardware:
Experia box V10;
4G Modem;
Ubiquiti Security Gateway;
4x Ubiquiti Switches;
3x Ubiquiti AP-AC-PRO;
Werkende niet gewenste situatie:
Als ik de KPN tv box aansluit vanaf de EB → netwerkkabel → oude gare switch → netwerkkabel → KPN tv box → hdmi → TV dan prima beeld, geen probleem. Alles werkt.
Huidige Situatie:
Op de Experiabox komt de lijn binnen, deze wordt samengevoegd met het 4G signaal omdate we in het buitengebied zitten. Speedtesten, vanaf zowel mobile devices als vanuit de UniFi controller geven aan dat deze combi werkt.
In de DMZ van de Experiabox heb ik het MAC adres geplaatst van de USG.
Er gaat een netwerkkabel vanuit de Experiabox lan poort naar de WAN poort op de USG.
De USG deelt de IP-adressen uit in de 192.168.1.x range, heeft DHCP enabled.
Binnen de controller heb ik een nieuw netwerk aangemaakt genaamd KPN iTV
Op Switch Media selecteer ik de poort waar de KPN tv box aangekoppeld is, daar ken ik het KPN iTV profile aan toe. De overige poorten verander ik niet.
Op de overige poorten zitten een versterker, tv, console en een mediacenter gekoppeld. Welke internet verbinding moeten hebben.
Zodra ik nu de KPN tv ontvanger aanzet, stroom er op en wacht tot deze opgestart is. Krijg ik de volgende foutmelding na het ophalen van het IP-Adres:
Foutcode 143: tv-ontvanger heeft geen verbinding
Wijzig ik de poort toekenning weer terug naar het ALL profile dan resulteert dat in het volgende.
Interactieve tv start volledig op en geeft beeld, hapert en na een tweetal seconden verschijnt de melding:
Zender niet beschikbaar. Zap naar een andere zender en weer terug.
Blijft dit bericht in beeld? Controleer of de tv-ontvanger goed is aangesloten op het modem en herstart dan de tv-ontvanger.
Verander ik nu het LAN netwerk (corporate purpose) zodat deze ook IGMP snooping ondersteund en heractiveer ik de KPN tv ontvanger.
Krijg ik wederom een haperende beeld en na 2 seconden verschijnt de eerder genoemde melding dat de zender niet beschikbaar is.
Iemand een idee, wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie?