Beste Forum liefhebbers,
Ik heb een vraag die in de buurt komt van veel vragen die ik op het forum zie maar net wat anders is volgens mij. Daarom stel ik hem hier.
Ik heb zelf een USG en switch die ik graag wil aansluiten achter de Experiabox. (als uiteindelijk blijkt dat het niet mogelijk is wat ik wil tenzij ik de Experiabox uit netwerk weghaal kan dit, maar zie daar niet het directe voordeel nog niet van in gezien mijn doel)
Mijn doel
In de woonkamer en in de studeerkamer kunnen Internetten en iTV kijken (incl. terugkijken en pauzeren). Ik heb alleen TV en Internet, dus geen telefonie.Â
Dit wil ik graag bereiken door vanaf switch 1 in de woonkamer een kabel naar de studeerkamer te trekken en daar de 2e switch in gaat.
Op zowel switch 1 als 2 wil ik graag de mogelijkheid hebben om een iTV tuner aan te sluiten maar ook IoT/computer apparatuur.Â
Een proefje gisteren met alleen switch 1 leverde mij op dat ik inderdaad iTV kan kijken en Internetten via dezelfde switch. Maar dit was voordat ik de USG had aangesloten. Zodra ik de USG aansluit gaat het mis met iTV. Haperend beeld etc.Â
Mocht mijn gewenste opstelling mogelijk zijn dan zal de oplossing liggen in de USG instellingen verwacht ik. Heeft iemand ervaring met deze opstelling of kan iemand mij helpen hoe ik de USG op dusdanige wijze configureer dat dit gaat werken?
Â
Experiabox → USG → Switch 1 → Switch 2 † op beide switches Internet en iTV mogelijk ]
Â
Â
Â