Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik kreeg van de week boze buren aan de deur omdat ik mijn home cinema set iets te hard had staan. Midden in de nacht dus volledig terecht. Dus ik heb een 3.5 mm jack splitter en een 3.5mm jack verlengkabel gekocht, zodat ik mijn homecinemaset overdag/savonds kan gebruiken en snachts een koptelefoon op kan zetten. Maar niet elke keer kabels hoef te wisselen. 

 

Maar mijn home cinemaset heeft een volumeregelknop (net als elke radio) maar mijn koptelefoon niet en het uitgaande geluid van het tv kastje is heel luid. Dus nu is de vraag: is dit uitgaande volume aan te passen? Zodat ik voor mezelf een aangenaam volume kan kiezen. 

 

Via de HDMI kabel loopt het geluid naar de tv en wordt door de tv gereguleerd en het geluid van de home cinema set loopt of via een scart (is een dvd speler met 5.1) of via de 3.5mm jack (alleen geluid geen beeld).

 

Mvg Jay

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Nee. Het kastje heeft geen volume regeling. Misschien kan je er iets tussen zetten om het volume te regelen?

Bijvoorbeeld:

https://www.coolblue.nl/product/829269/nedis-3-5-mm-verlengkabel-volumeregelaar-1-meter-zwart.html


@Nick83 Zo'n volumeregelaar zou een oplossing kunnen zijn alleen ik heb alle kabels achter de plinten en heb 7 meter nodig om de kamer rond van tv kastje tot de bank. En dan heb ik verlemgersnoer op verlengsnoer. Thnx voor het meedenken.

 

Ik ben nu tot aan het puzzelen en erachter gekomen dat ik de 3.5 jack van mijn tv zelf ook kan gebruiken en dan wel het volume aanpassen. Vind ik zelf geen mooie oplossing, omdat ik dan ook bij muziek luisteten de tv aan moet hebben, maar het werkt wel. Dus ik als er andere tips zijn zijn die zeer welkom.

 


Bij dit snoer zit de volumeregelaar dicht bij het aansluitpunt v.h. koptelefoonsnoer.  Beschikbaar in 1 meter . (meer)

Maar euh, is een draadloze koptelefoon dan niet handiger?

Wel eentje met eigen zender (FM) en dan weer niet een BT draadloze koptelefoon.

Deze zijn prima geschikt. De headset heeft eigen volumeregeling. De zender steek je achterin de kpn ontvanger.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-mdr-rf895-zwart-1497901.html

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-mdr-rf811rk-draadloze-rf-hoofdtelefoon-1317505.html

Er zijn er meer maar deze heb ik er, ook qua prijs, uitgeplukt. Koop i.i.g. geen BT koptelefoon. Dat heeft geen zin i.c.m. tv / ontvanger.


@PeterG daar heb ik ook over nagedacht, alleen ik heb het liefste 1 koptelefoon voor alle mediadragers (tv/telefoon/mp3 enz). Alleen schijnt dat lastig te zijn.

 

Ik heb nu de kabels gelegd en alles werkt, dus de oplossing is gevonden. Toch bedankt voor het meedenken. 


Mooi, dat kan een heel gepuzzel zijn, maar dan maakt het toch niet uit of de koptelefoon draadloos is of niet ?

Een draadloze koptelefoon vind ik echt ideaal, in huis, op de fiets of waar dan ook.

Verder heb ik alle (vaste dingen) aan een draad, 1 keer moeite en dan geen omkijken meer naar.


KeesYagi: dan maakt het toch niet uit of de koptelefoon draadloos is of niet ?

Een draadloze koptelefoon heeft volumeregeling aan de koptelefoon zelf. Handig omdat de ontvanger van kpn dus geen volumeregeling op de audio uitgang heeft.

Een gewone draadkoptelefoon heeft vrijwel nooit een volumeregelaar. Laat staan aan de koptelefoon zelf.


Dus draadloos in alle opzichten handiger.

Met draad en regelbaar is er wel, op de koptelefoon of een los kastje.


Reageer