Skip to main content

Nadat ik glasvezel gekregen heb, daarmee ook andere router (eerst de Box 12 gekregen, paar weken geleden omgeruild voor de Experia V10), heb ik met regelmaat er last van dat de switch aan een van de poorten “vast slaat”., daarmee dus geen netwerk/internet meer heb. De enige oplossing is dan de switch uit en weer in te schakelen. Tot het weer gebeurd.

Ten tijde van de overgang van koper naar glas is verder niets in huis achter de router gewijzigd. Dus zelfde Netgear switch, voorheen nooit problemen gehad, ik had een heel stabiel (Telfort) internet!

KPN menig maal aan de telefoon gehad, ze zijn meerder keren langs geweest echter geen afdoende oplossing. Het vreemde is dat het tot vorige week een aantal weken stabiel was. Maar sinds afgelopen week weer dat de switch “vast slaat”.

Van KPN zelfs de Netgear GS105 toegezonden gekregen, hetzelfde euvel blijft. Andere switches gekocht, ook niet de oplossing.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of beter nog heeft iemand de oplossing?

net weer gebeurd, en ja als deze kabel er uit en weer terug in switch, komt ook weer terug

Dat vermoeden had ik al.

Ik denk dat het probleem in de V10 gezocht moet worden. Er lijkt iets mis te gaan met ARP tabellen.


@wjb  Als ik TS goed begrepen heb, hebben er ook al andere routers tussen gezeten met telkens dezelfde issues. Klopt dat, @wegvallen switch ?


ja dit klopt

 


Het onderwerp een beetje te hebben doorlopen. Met alle onberekenbare en moeilijk te verklaren storingen, zou het me niet verbazen als je het zou kunnen zoeken in:

“Slechte netwerk bekabeling", binnen je thuisnetwerk van mogelijk "no-name" dubieuze kwaliteit, die niet voldoet aan de daarvoor gestelde eisen.

Begin eens vanaf de basis, met alles af te koppelen van de router, en daarna stap voor stap je netwerk in te schakelen met erachter verder in te schakelen switches en apparaten.
Komen de problemen "per deel van een ingeschakelde functie"  vanzelf weer naar boven.

In het geval je van een managed switches gebruik maakt, kijk of utility's voorhanden zijn om je netwerkbekabeling door te meten op fouten. (Bijzonder waardevol).


Ik kan mij wel vinden in @Babylonia 's suggestie. Mocht het op die manier nog steeds misgaan, laat het weten. 

Ik wil best omruilen maar dan moeten we wel het gevoel hebben dat het een oplossing biedt. 


Heb sinds kort ook dit probleem met een Experia 12, en ik heb een NetGear ProSafe switch GS105 en GS108, bij mij werkt het bekabelde netwerk niet meer goed, krijg geen IP adres toegewezen aan de Laptop en PC. Kan alleen nog maar via de WiFi werken.

Sinds gisteren heb ik ook dat de TV in storing komt en de verbiding verliest.

Vorige weke werkte alles nog prima, de problemen zijn sinds dinsdag ontstaan. Niks nieuws aan het netwerk toegevoegd. Al diverse keren alles uitgezet en aangezet.

Hoe configureer ik de Switch?


Hallo @RemcoTV de switches een fabrieks-reset geven, dan moet het standaard gewoon goed werken.

Controleer meteen bij Netgear of de switches de meest recente software (firmware) hebben.

Succes.

 


Hallo @RemcoTV de switches een fabrieks-reset geven, dan moet het standaard gewoon goed werken.

Controleer meteen bij Netgear of de switches de meest recente software (firmware) hebben.

Succes.

 

Klinkt goed, dank je voor de reactie.

weet alleen niet hoe de reset en hoe firmware controleren. Zal morgen even online naar een handleiding zoeken

 


Hallo @RemcoTV , met een paperclip in het resetgaatje gedrukt houden tot de lampjes gaan knipperen en dan loslaten.

Bij Netgear website via typenummer software controleren en eventueel downloaden,  daarna inloggen in de switch en de software via menu bijwerken.

Succes.

 


Hallo @RemcoTV , met een paperclip in het resetgaatje gedrukt houden tot de lampjes gaan knipperen en dan loslaten.

Bij Netgear website via typenummer software controleren en eventueel downloaden,  daarna inloggen in de switch en de software via menu bijwerken.

Succes.

 

Inloggen bij de SWitch is niet gelukt, ook met de Netgear software lukt het niet. Helaas