Sinds gister heb ik mezelf een Unifi AP lite aangeschaft, omdat ik niet heel erg fan ben van de wifi versterkers van KPN. Mijn idee was om de wifi versterkers 1 op 1 uit te wisselen met de Unifi, maar dit blijkt helaas lastiger dan het leek.
Wat heb ik gedaan:
Experiabox → goedkope switch 5 poorts → Unifi AP.
De wifi zelf heb ik goed werkend gekregen op de Unifi. Ik haal 90mb/s en hij lijkt gelimiteerd. Ik had een abonnement van 100mb en heb deze geupgrade naar 200mb (hier komt woensdag nog een monteur voor langs). Tot zover werkt dit. Totdat ik zag dat m'n philips hue geen verbinding meer had. Deze was niet meer verbonden (ethernetkabel). Gisteravond alles maar losgehaald en kpn versterker ertussen en alles werkt weer. Vanavond nog een poging gedaan, Hue direct op de experiabox aangesloten en de Unifi via de switch. Dan bleef de Hue wel werken. Toen zag ik echter dat mijn ps4 geen verbinding meer had. Blijkbaar krijg ik dus geen ethernet verbinding meer op sommige apparaten en hij stokt op de ps4 al bij het verkrijgen van een IP adres. Mijn kennis komt op dit moment helaas tekort.
Weet iemand welke tests ik nog kan uitvoeren en bij welke instellingen ik hoogstwaarschijnlijk moet gaan zoeken?