Skip to main content

Ik ben een tijdje terug overgegaan van Bridged naar Routed IPTV met de volgende setup:

 

NTU → Unifi Security Gateway (USG 3P) → Unifi Switch 16 150w → Arris VIP2952

De KPN router hangt direct aan WAN poort 2 van de USG (puur voor telefonie op gescheiden netwerk)

 

Ik heb de configuratie gedaan volgens de methode van basmeerman (https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn)

 

Dit werkte allemaal prima, totdat ineens de melding "Zender niet beschikbaar” kwam. Bijna dagelijks. Mijn vermoeden is dat dit werd geïntroduceerd met een van de Unifi firmware updates, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

 

De huidige firmware van de devices zijn:

 

USG: Versie 4.4.51.5287926

Switch: Versie 4.3.20.11298

Controller:  Backend 5.13.29 / Build atag_5.13.29_13635

 

Na een update naar de laatste USG / Controller firmware werkte IPTV helemaal niet meer, dus ben terug gegaan naar deze versie tot er een stabielere versie wordt uitgebracht.

 

Ik kan het probleem oplossen met een workaround: SSH naar de USG en de IGMP-proxy herstarten met commando restart igmp-proxy

 

Maar dan kan het zomaar zijn dat een uur later dit weer ontstaat. Mijn vermoeden is daarom dat de igmp-proxy service op een of andere manier vastloopt (maar niet wordt gestopt).

 

Mijn vraag aan jullie is of er anderen zijn met dezelfde setup die gelijke symptomen hebben (gehad)?

 

Ik lees op diverse Unifi fora wel dat er meer geklaagd wordt over de IGMP-proxy, maar er is niemand met een oplossing.

Firmware versie 4.4.51 lijkt helaas een bug in de IGMP proxy functionaliteit te hebben.

Dit issue is ook aangemeld op het forum van Ubiquiti.

Zie dit bericht van @coolhva


Bedankt @wjb , ik was er al bang voor …!