Skip to main content

Dag allen,

 

sinds kort loop ik tegen het probleem aan dat mijn upload snelheid niet richting de 1gb komt. Hij blijft op 500 mbit hangen.

ik heb een UDM-Pro aan de NTU en heb deze beiden al is herstart

het heeft altijd netjes op 1gb upload gewerkt maar loop nu tegen limitaties aan.

 

wat ik heb geprobeerd:

  • udm pro herstart
  •  NTU herstart
  • kabels getest (op ader en op snelheid)

 

ben ik gelimiteerd op 500mbit of?

Heb je het al getest met je experiabox? Altijd eerst testen tegen de apparatuur van KPN om uit te sluiten dat daar de fout ligt.


Ik heb geen experiabox thuis helaas. Anders kon ik dat testenn


Uit mijn IT ervaring zie ik wat lijkt op een traffic shaper (schiet een tel boven de 600 en gaat daarna terug naar 500)


Als je een 1Gbps abonnement hebt bij KPN, knijpt KPN dat niet af. Ik denk dat je het in je UDM zal moeten zoeken.


Ik heb geen experiabox thuis helaas. Anders kon ik dat testenn

Heb je nooit een router oid van KPN ontvangen?


Als je een 1Gbps abonnement hebt bij KPN, knijpt KPN dat niet af. Ik denk dat je het in je UDM zal moeten zoeken.

Dat zou je haast denken inderdaad, er is echter in de afgelopen 2 maanden niks gewijzigd aan het systeem, dus dat is wel vreemd :)


Hoi @FamVerhoef, inhoudelijk kan ik hierin weinig betekenen. Omdat je eigen apparatuur gebruikt is ondersteuning vanuit KPN beperkt. Maar, wat Arjan hier aangeeft klopt:

Als je een 1Gbps abonnement hebt bij KPN, knijpt KPN dat niet af. Ik denk dat je het in je UDM zal moeten zoeken.

Wij knijpen niks af, dus ik verwacht dat de oorzaak wel ergens in jouw netwerk zit.

 

Testen met een andere router is een goede stap om te kijken of het inderdaad je UDM is. Je zou een Experia of KPN Box moeten hebben. Je krijgt altijd een modemrouter van ons in bruikleen thuisgestuurd als je een abonnement afsluit. 


Hoi @FamVerhoef, inhoudelijk kan ik hierin weinig betekenen. Omdat je eigen apparatuur gebruikt is ondersteuning vanuit KPN beperkt. Maar, wat Arjan hier aangeeft klopt:

Als je een 1Gbps abonnement hebt bij KPN, knijpt KPN dat niet af. Ik denk dat je het in je UDM zal moeten zoeken.

Wij knijpen niks af, dus ik verwacht dat de oorzaak wel ergens in jouw netwerk zit.

 

Testen met een andere router is een goede stap om te kijken of het inderdaad je UDM is. Je zou een Experia of KPN Box moeten hebben. Je krijgt altijd een modemrouter van ons in bruikleen thuisgestuurd als je een abonnement afsluit. 

Dit is ondertussen zo geterst en het lag inderdaad aan me eigen router… Is nu opgelost en alles draait weer op 1gbe


Reageer