Skip to main content

Al tijden last van slechte wifi in huis. Daardoor 3 KPN superWIFI punten aangeschaft.

Eerste week ging prima. Nu weer hetzelfde terugkerende probleem. Dus zelfs met superwifi punten, een wegvallende en/of zeer trage wifi verbinding. Ik krijg er geen vat op wanneer het is. Dan weer in de middag, vaak in de avond. Verbinding was zo slecht dat de wifi manager werd gestopt en verbinding werd verbroken toen er een monteur ingepland zou worden. 

 

Al een paar keer de kpn wifi manager gebruikt, maar het probleem blijft terugkomen. Lijkt dat de experia box de boosdoener is. Voor de kpn superwifi punten had ik hetzelfde probleem. Hoop dat er een oplossing voor is.

 

Gr, Roland

 

Dit is wel heel bijzonder.  Heb je glasvezel of koper?


Glasvezel 100 Mbit verbinding


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? En is het bekabeld wel stabiel?


2 jaar geleden door kpn monteur aangelegd. TV kijken en bedraad op game console geen probleem. Glasvezelkastje al eens vaker van de stroom gehaald,  niet recent, maar toen bleef het probleem ook terugkomen.


Hi @RolandHart!

Ik ben het helemaal met @Joep1965 eens dat dit best bijzonder is :thinking:

Als ik je lijn doormeet zie ik dat die volledig stabiel is en aangezien het hier glasvezel betreft zou je ook de volledige abonnementssnelheid binnen moeten krijgen. Met de upload haal je dat gelukkig ook en aangezien je tv en een bekabelde game console geen kuren vertonen lijkt het er op dat de snelheid ook echt wel goed binnenkomt op de Experia Box.

Zou je de volgende keer dat de snelheid zo keldert, de Experia Box willen herstarten? Ik hoor graag of het daarna dan direct weer goed is, of dat de snelheid dan zo laag blijft.


Hi @RolandHart, is het al weer een keer voorgekomen dat de snelheid zo omlaag schoot? Zo ja, heeft het herstarten toen geholpen? Hoor het graag!


@Maja_ , sorry ben laatste dagen niet in gelegenheid geweest. Mocht het vandaag weer gebeuren, het is meestal vanaf een uur of 1600, dan ga ik ermee aan de slag.

Is het mogelijk dat het te maken heeft met wifi 5ghz uitzending? 


@Maja_ Het was helaas rond 1700 weer feest. Experia box herstart. Toen weer een goede verbinding. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer de experia box moet herstarten? Zou het met wifi 5ghz te maken hebben? Ik heb vooral met Samsung S20 en apple macbook problemen. Ik kan helaas geen gebruik maken van 2,4 ghz omdat de superwifi dat zelf regelt.

Hoop dat er nog oplossingen zijn voor dit rare probleem.


5Ghz is juist sneller dan 2,4Ghz, dit zal dus niet voor een tragere verbinding zorgen. Wél komt 2,4Ghz verder dan 5Ghz, er zullen dus ruimtes in je huis zijn waar 5Ghz niet meer functioneert maar je apparatuur hoort naadloos over te springen op 2,4Ghz als dat het geval is :slight_smile:


Op jouw eigen herstart na, zie ik over de afgelopen dagen geen enkele verstoring op de lijn, vanaf onze kant blijft alles er dus prima uitzien. Heb je naast de MacBook nog een andere laptop in huis waar nog een kabel in kan? Zodat je kunt testen of de snelheid via een bekabelde verbinding óók een dip vertoont als het via de wifi zo traag is?