Skip to main content

Heb op 1 dag met regelmaat vals alarm gehad (alarminstallatie op oude  telefoonlijn zonder abonnement) op mijn oude Nokia met prepaid. Op het display van ingekomen berichten zag ik het servicenummer staan van kpn. Zou dit de reden kunnen zijn van het valse alarm? Ik heb op MijnKPN mijn 06 nummer verwijderd en heb geen vals alarm meer gehad. We hebben verder een abonnement Onbeperkt Bellen, vaste telefoon.

Gva

Hoi @g4g7m3s5, welkom hier. 

Begrijp ik dat het alarm af ging als je bericht van ons kreeg, dus bijvoorbeeld een SMS of wat dan ook? Nu dat nummer weg is niet meer. Alarm werkt nog wel toch, heb je dat getest?


Bij de ringtoon stond in het display “stil alarm”. Bij terugkijken berichten zag ik "stil alarm” met daaronder het servicenummer kpn. Ik vermoed dat kpn mij enkele keren heeft willen bereiken, via het 06-nummer. De oude Nokia gebruik ik alleen maar indien van huis ga en de alarminstallatie inschakel. We hebben geen vals alarm meer gehad. Of dit nu komt door het verwijderen van het 06-nr. in mijnkpn weet ik niet. 


Of omdat wij geen contact meer hebben gezocht, wat dan vermoedelijk weer komt omdat je het nummer verwijderd hebt. In ieder geval mocht er iets zijn waar ik nog mee kan helpen, dan hoor ik dat graag. 


Probleem van destijds 2 jaar geleden opgelost. Vermoedelijk door geheim nummer te wijzigen in niet-geheim. Ook is toen een 06-nummer verwijderd. Zie nu pas dat ik destijds niet meer gereageerd heb.


@g4g7m3s5 deze gooien we onder “beter laat dan nooit”. Wel bedankt dat je nog hebt laten weten wat de waarschijnlijke oorzaak was! 🙂