Skip to main content

Sinds kort SuperWifi geïnstalleerd en dat werkt prima. Nu zit er in het wifi netwerk nog een range extender die het wifi signaal omzet naar bedraad vanwege een AV versterker die een bedraad internet signaal nodig heeft. De range extender zou ik graag willen vervangen door een SuperWifi punt die hetzelfde doet: een wifi signaal omzetten naar bedraad. Is dat mogelijk?

Ja dat kan. 

Maar als het nu goed werkt, dan zou ik zeggen: laat lekker zitten.


Via je bestaande superwifipunten kun je ook al apparaten bekabeld aansluiten, ze hebben 2 LAN-poorten @Petrol , mocht je een superwifipunt bekabeld aan de modem aangesloten hebben, heb je altijd nog 1 LAN-poort over.

 


Welk modem heeft u?


de modem is een experiabox v10. De repeater heeft zijn eigen naam en is minder snel. In de buurt van van de repeater pikt een apparaat dit signaal op waardoor ik langzamere wifi heb. Vandaar dat ik liever een SuperWifi zou gebruiken.


Bij het gebruik van de superwifi moet de wifi op de V10 (nog) wel uit staan, want de wifi van de V10 kan (nog) niet samenwerken (mesh) met de KPN versterkers.

In de loop van dit jaar volgt er een update, dat de wifi op de V10 weer gewoon mee kan doen @Petrol 


Bij het gebruik van de superwifi moet de wifi op de V10 (nog) wel uit staan, want de wifi van de V10 kan (nog) niet samenwerken (mesh) met de KPN versterkers.

In de loop van dit jaar volgt er een update, dat de wifi op de V10 weer gewoon mee kan doen @Petrol 

Goed te weten, dank!


de modem is een experiabox v10. De repeater heeft zijn eigen naam en is minder snel. In de buurt van van de repeater pikt een apparaat dit signaal op waardoor ik langzamere wifi heb. Vandaar dat ik liever een SuperWifi zou gebruiken.

Een draadloze SuperWiFi is ook minder snel. Daar is niets aan te doen. Feitelijk is een draadloze SuperWiFi ook gewoon een repeater. Als u snelheid wilt: trek een kabel.

Als u de v10 heeft zult u 2 SuperWiFi's moeten hebben. De ene moet bekabeld op de v10 aangesloten moeten worden. De 2de kan dan draadloos geplaatst worden.

Misschien heeft u al nieuwe firmware al op de v10 staan. Dan kan het wel met 1 SuperWiFi. 


Reageer