Skip to main content

Sinds ik zonnepanelen heb werkt mijn tweede TV aansluiting (KPN) op de bovenste verdieping niet meer. Als oplossing bedacht ik te gaan streamen via een chromecast. Dit werkt goed, jammer overigens dat het op deze manier moet. De Wifi op de bovenste verdieping was zwak en heb ik inmiddels opgelost door drie WiFi versterkers te gebruiken. Maar dan. In verband met het vaker thuiswerken heb ik twee vaste verbindingen gecreëerd. En dus kwam ik ingangen te kort op de router. Hierover gebeld met de KPN die mij een VDSL splitter adapter toestuurde als oplossing. Maar op geen enkele manier kan ik hier iets mee. 

 

Dan dit probleem ook maar weer zelf opgelost door een switchbox elders aan te schaffen. 

 

Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd of de KPN mijn probleem toch beter had kunnen oplossen.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid

Hallo @Rene N , ik ben wèl benieuwd wat een VDSL splitter adapter is. Kun je eens een foto plaatsen?

Ik vermoed dat het een pairbondingkabel is, maar wacht de foto af.

Bij een tekort aan LAN-poorten kun je inderdaad een switch kopen, als je er echter ook de tv-decoder van KPN op aan wilt sluiten moet deze switch wèl IGMP snooping ondersteunen.

 


Dit is m JanD.


Hallo @Rene N , inderdaad, aan een pairbondingkabel heb je in jouw geval niets aan.

De hlpdsk van KPN had beter naar jouw probleem moeten luisteren, dan hadden ze je eteen door kunnen verwijzen naar onderstaande webshop van KPN:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)


Ja, dat lijkt me ook. Ik heb nu exact hetzelfde apparaat besteld, maar bij een andere leverancier.


Overigens leek het er toch sterk op dat de telefonisch medewerkster goed leek te begrijpen wat het probleem was. En daarom was ik zo verbaasd dat ik iets totaal verkeerds kreeg opgestuurd.


Hallo @Rene N Het is gelukkig allemaal goed gekomen.

Goed weekend toegewenst.

 


Weet u al hoe het kwam dat uw tv het niet meer deed? Want daar begint u het topic mee…

Gebruikte u misschien een draadloze verbindingset? 

Welke WiFi versterkers heeft u? SuperWiFi's? 1 bekabeld onder en 2 draadloos boven?


DVS1200 systeem. Signaal gaat via het stroomnetwerk. Op het moment dat mijn zonnepanelen stroom leveren is het tweede scherm onbruikbaar. 


En dan nu een nieuwe, aansluitende vraag. Bij gebruik van de superwifi punten moet er 1 direct verbonden zijn met de router en neemt de functie daarvan over. Maar kunnen ook alle andere punten tegelijkertijd direct verbonden zijn met de router? Dit is vooral in moderne huizen handig als wifi niet door de wanden en vloeren heen komt.


Hallo @Rene N , voor een stabielere (draadloze) verbinding mag je rustig alle super wifipunten bekabeld aansluiten aan het modem of aan de switch.

Â