Goedemiddag,
Ik ben van plan om de Experia Box te gaan vervangen door mijn TP-Link ER605 router (i.c.m. Omada OC200 Controller, switch en AP's).
Ik gebruik momenteel alleen het internet en het bellen (via de vaste lijn) van mijn alles-in-1 glasvezel abo. Voor het telefonie stuk ga ik de Gigaset N300A inzetten, met uitbellen via CheapConnect. Ik hoef dus alleen de inkomende gesprekken op de vaste KPN-lijn werkend te krijgen (CheapConnect trunk voor uitgaande gesprekken heb ik al even getest en lijkt prima te werken op voip.cheapconnect.net op poort 5080).
Nu vroeg ik mij af of er, los van het disablen van SIP ALG op de ER605 (via de OC200 Omada Controller) voldoende is hiervoor, of moet ik hiervoor ook nog gekke fratsen uithalen met het open zetten/forwarden van SIP- en of RTP-poorten (UTP 5060 en UTP 16384 t/m 32766) van WAN naar het lokale IP-adres van de N300A? Ik lees nl. dat sommigen het alleen op die manier werkend hebben gekregen, maar liefst laat ik die poorten gewoon lekker dicht staan, als het ff kan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke (Omada-based) setup, wellicht i.c.m. de TP-Link ER605?
Alle hulp/input is welkom! Dank alvast!