Skip to main content

Ik ben al aardig wat uurtjes op jullie forum aan het lezen, maar kom de combinatie van mijn apparaten met DSL niet tegen, dus vraag mij af of het volgende gaat werken;

 

Ik heb geen glasvezel, dus een DSL aansluiting. ISRA2. Ik verwacht een Experia V10a te ontvangen.

Mijn huidige (WiFi)netwerk draait op een Unifi Dream Machine (geen Pro).

Mijn UDM moet uiteraard voor router gaan spelen en IP adressen uit kunnen delen. 

Ik twijfel nog of ik alleen voor Internet of ook TV ga.

 

Gaat Internet werken in deze setup? Zo ja, hoe valt dit te configureren?

Gaat TV werken in deze setup? Zo ja, hoe valt dit te configureren?

 

Op dit moment nog lid van Ziggo, dus wil eerst zeker weten of ik het werkend krijg, voordat ik overstap :) 

 

Alvast bedankt!

Hoi @remuz ,

Helaas kan bij kpn enkel de V8 naar mijn weten in bridged mode,Dus de V10,V10A en box 12 niet.

KPN levert de V8 niet meer uit,Dus dan zal je naar een eigen DSL modem moeten kijken.Of gewoon bij ziggo blijven als dat bevalt:).


Hoi @martijn197108, dank voor je snelle reactie. Helaas niet het antwoord dat ik hoopte.

Dus als ik je goed begrijp en ik mijn huidige netwerk-setup wil behouden, kan ik alleen van Ziggo af, wanneer ik ook nog een nieuwe modem aanschaf ?

 

Ziggo bevalt op zich al +15 jaar zeer goed, maar ik wil graag wat downgraden in prijs + snelheid.

Het Ziggo Cisco modem kon d.m.v. een chatbericht direct in Bridge mode gezet worden trouwens. Ik had stille hoop dat zoiets ook mogelijk zou zijn bij hun concorrent, maar het lijkt toch de andere kant op te gaan...


 

Dus als ik je goed begrijp en ik mijn huidige netwerk-setup wil behouden, kan ik alleen van Ziggo af, wanneer ik ook nog een nieuwe modem aanschaf?

ja,helaas…

Misschien kan ziggo nog een aanbieding doen,Een eigen DSL modem is prima alleen zal je daarop geen KPN support krijgen,Je zal dan tijdelijk de experiabox moeten terugplaatsen/Hier je probleem plaatsen(wij helpen wel met eigen modems).