Skip to main content

Goede middag,

Indien ik middels de Solaredge app de omvormer wil verbinden met de wifi (“omvormer communicatie"), wordt de verbinding met de wifi verbroken en gaat de telefoon over op 4G.

Op advies van een KPN medewerker heb ik de instelling upnp aan gezet (op de Experiabox). Helaas zonder het gewenste resultaat, vandaar hier de vraag hoe ik dit kan oplossen.

 

 

Hallo Arthur welkom op het forum. Dat is natuurlijk erg lastig, heb je nog een oplossing weten te vinden? Het gaat dus om een app op jouw telefoon voor het uitlezen van de zonnepanelen? Wat voor een type telefoon en type Experia Box heb je in huis? Je kan ook altijd even kijken op de site van Solaredge zelf voor de ondersteuningen van deze dienst.


Hoi @Arthur Meijer ,

Probeer dit eens:

Reset eerst je V10A door het resetgaatje 15 seconden in te drukken(zodat Upnp weer uitstaat, dat is nergens voor nodig) en zet daarna extra wifi in je V10A aan:

Druk de 2 linker knoppen tegelijkertijd in tot er op het display staat dat je een wachtwoord in moet vullen.

Toets daar 12312312 in. De 2e , 3e en 4e knop zijn de 1, de 2 en de 3.

Ga naar communicatie.

Zorg dat server op wifi staat.

Ga naar beneden en druk op wifi settings.

Ga naar load default en druk op ok.

Klik op pijltje omlaag totdat er yes staat.

Druk op OK.

Druk weer op ok.

 

Verbind nu een laptop met het netwerk xbee-<willekeurige code>

Ga naar 192.168.1.10

Vul daar je netwerknaam van je extra wifi in, zet beveiliging op WPA2 en vul je wifi wachtwoord van het extra wifi netwerk in.

Scroll dan naar beneden en klik op apply.

 

 


@Arthur Meijer Is het nog gelukt?


@martijn197108 Dank voor reactie maar mijn omvormer heeft geen display.

 

@Remco_ Nee, nog geen resultaat, ik ga t zsm proberen met een iPhone aangezien het met de iPhone van de installateur wel lijkt te lukken. Duimen dat t aan mijn android telefoon ligt ..


Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn Arthur en ik duim met je mee!