Skip to main content

Sinds ik glasvezel aansluiting heb, lukt het me niet meer mijn PC via DVS1200 stabiel te verbinden.

in eerste instantie lukt het wel om de koppeling tot stand te brengen. Ik kan dan mijn PC normaal gebruiken. Wanneer ik deze afsluit blijven de beide lampjes wit. Na verloop van tijd brandt het lampje van de DVS dat aan het modem (V10) is aangesloten rood. Het lampje van de de andere DVS knippert wit. Ik heb al van alles geprobeerd, een andere DVS, 9 verschillende stopcontacten uitgeprobeerd, modem gereset, maar het probleem blijft zich herhalen.

Mijn TV, die rechtstreek op het modem is aan gesloten, werkt prima net zoals de Wifi.

Toen ik nog een DSL aansluiting had ik dit probleem niet en werkte alles prima! Ik heb al twee maal met 0880 0402 gebeld maar die kunnen me niet helpen.

 

 

 

Hoi @Skyflyer ,

Zitten ze direct in het stopcontact of met een verlengsnoer?

Heb je geen mogelijkheid jouw PC bekabeld aan te sluiten zonder DVS?Of anders een wifi module te installeren, en via wifi gaan werken?Of is het bereik op die plek onvoldoende?

 


Heel vreemd! Een uur geleden heb een probleem gepost bij “internet” over een instabiele DSV1200 verbinding na glasvezelaansluiting en nu zie ik hem nergens meer en krijg ik dus ook geen reaktie!!???

wat gaat hier mis?

Admin: topics samengevoegd :)


Ze zitten direct in het stopcontact zonder verdere stekkers, eea zoals aangegeven in de handleiding.

Het heeft altijd goed gewerkt alleen sinds de glasvezel aansluiting is het fout gegaan!

Het is altijd de DVS die direct aan het modem is gekoppeld.

Ik weet dat een directe kabel goed werkt maat de PC staat op zolder en het modem op de begane grond. Een kabel is moeilijk te leggen.


Ok, ik heb het al gevonden, het bericht is naar het “thuisnetwerk” gegaan.

 

Admin: topics samengevoegd :)


Het zou kunnen dat de adapter van het glasvezelkastje de druppel was qua ruis op jouw stroomnetwerk.

Ik weet dat een directe kabel goed werkt maat de PC staat op zolder en het modem op de begane grond. Een kabel is moeilijk te leggen.

En wifi?Is het bereik nog voldoende op die plek?


Hoe kan dat dan worden opgelost als dat het geval is?


Hoe kan dat dan worden opgelost als dat het geval is?

In de DVS zou een filter moeten zitten, al betwijfel ik of deze echt voldoende werkt.

Maar je kan de adapter van het glasvezelkastje in de DVS plaatsen, wellicht heeft dat toch effect.


Hoi Martijn,

Dank voor je reakties. Ik ga het uitproberen.


Overigens, wanneer ik met de PC werk (2-3 uur), blijven de lampjes allemaal wit.

Wanneer ik de PC afsluit dan gaan de DVS bij het modem, gemiddeld, na zo'n 30-45 minuten op rood!?


Helaas Martijn dat geeft hetzelfde resultaat!!??

wat nu?


Hoi @Skyflyer ,

Wifi gaat echt niet?

Ik ben bang dat die DVS niet meer wat word, maar wat je kan proberen is om de adapter op een stopcontact die op een andere groep zit aan te sluiten.


Martijn,

Mijn zoon had nog Devolo Magic, een verbinding met wifi en met LAN.

Met wat trial and error ben ik er in geslaagd deze aan de praat te krijgen. Het lijkt een meer stabiele uitvoering dan de DVS1200.

Die DVS (geleverd door KPN) valt mij erg tegen, maar ja …..

In ieder geval het probleem is opgelost!

Bedankt voor je ideeen en reacties.

Groet


Dat is fijn @Skyflyer !

Laat het weten mocht het veranderen.