Skip to main content

LS

Sinds ik de V10 modem in het bezit hebĀ  maakt Toon geen verbinding meer met het service center wel met internet.

tot voor kort was dit geen probleem wat nodig was werkte echter sinds een paar dagen is de klok van slag en staat de datum op 1-1-2015

de tijd en datum kan niet handmatig ingesteld worden, daarvoor is verbinding nodig.

ben best wel veel tegengekomen op het forum maar snap er nog geen hout van schermpjes zijn altijd net ff anders

modem V10 dus geen 10a ben dus op zoek hoe ik dit probleem kan verhelpen

Kunt u daarvoor niet beter contact opnemen met Eneco? Betaald u wel elke maand voor de Toon aan Eneco?Ā 


Hallo @harley77Ā 

Ā 

Je kan proberen of deze instructie het probleem oplost, i.p.v. te verbinden met je telefoon hotspot kan je ook gelijk proberen of je kan verbinden met de V10, anders eerst verbinden met je hotspot en dan nogmaals de procedure doorlopen en dan met de V10 verbinden.

https://toon-quby.swipeguide.com/guide/foutmeldingen-toon/storingscodes-d/d03-toon-heeft-geen-verbinding-met-het-service-center


Gebruik toon als thermostaat al 3 jaar zonder abo nooit problemen tot ik van modem van naar v10 ging

Nu is de tijd en datum incorrect en om deze actueel te krijgen kan dat via service center eneco dus daarop inloggen werkt niet code d03 ligt niet aan eneco maar aan mogen heeft niets met hotspot te maken wel met 2.4 of 5 ghz

Vind het raar dat endco thermostaten verkoopt waar je niet zelf de tijd in kan stellen


Heeft u hier wat aan?

https://toonforum.nl/d/409-datum-en-tijd-worden-niet-goed-weergegeven

Eneco heeft dus zelf de tijd terug gezet.

"Dit is een poging van Eneco om de D03 error (zie elders in dit forum) te verhelpen."

Kunt u die update installeren?


Niks

Datum en tijd staan weer goed

Fout d03 blijft aanwezig is niet onoverkomelijkĀ  thermostaat werkt gewoon

Denk dat d03 toch iets te maken heeft met 2.4 cq 5 ghz met versie modem werkte alles prima

ThanksĀ 


@harley77Ā Welkom op het forum! Dat is een vreemd probleem en als ik zo op de site van Eneco kijk hangt die foutcode dan inderdaad samen met het feit dat et geen verbinding is met het Servicecenter van Eneco. Is het nog gelukt om de 5GHZ uit te schakelen? Dat zou je nog even kunnen testen om te kijken of de verbinding dan wel tot stand komt.


Niet geprobeerd in dd diverse voorbeelden stond mijn modem v 10 er niet tussen dus weet niet precies hoe dat moet

Kom ook tegen op het dat dd v 10 modem dat probleem nietĀ zou hebben deĀ v10 a wel heb wel guest account aangemaakt maar die logt helemaal niet in

Thermostaat zegt dat er verbinding met internet is maar niet met service centerĀ 

Blijft al met al een wazig verhaal


@harley77Ā Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Je zou dan nog even de stappen die GeSp en Nick je gestuurd hebben kunnen volgen. Ik meet in ieder geval geen rare zaken op het modem en als ik het forum zo scan kom ik ook geen andere gebruikers tegen die dit melden. Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.Ā 


toon gewoon opnieuw opstarten dan werkt het weerā€¦ā€¦ā€¦ā€¦...


dit probleem heb ik ook een paar maanden. (met ziggo) Het heeft niks met je verbinding te maken. Als ik zo de berichten lees lijkt het verdacht veel op dat Eneco wil dat je bij hun een betaalde dienst afneemt a ā‚¬4,50 p/mĀ  . Heel veel Toon's zonder zo'n abbonnement kunnen ineens geen verbinding maken met het service centre, en zodra je de dienst afneemt en je vult de code in, dan doet alles het ineens weer.

Nu zijn ze nog een stapje verder gegaan en is de tijd een week van slag geweest. Dan klopt er ook niks meer van je tijdsschema. De Toon resetten naar fabrieksinstellingen is wat Eneco adviseert, met het gevolg dat helemaal niks meer werkt tenzij je de code intikt waarvoor je eerst moet betalen.

Ik heb inmiddels een Bosch Thermostaat gekocht en ik had al een Homewizard dus bij mij werkt nuĀ  alles weer zoals ik het wil .


Ā 

uiteindelijk heeft de toon restart gehad waardoor datum en tijd weer juist zijn, en deze bruikbaar is als thermostaat.

toon zegt verbonden te zijn met internet (denk met het modem) maar geeft nog steeds D03fout

Actie van GeSp uitgevoerd maakt helemaal geen verbinding ook niet met internet fout D02, dus maar weer teruggezet.

laat het maar zo ga toch op kolen stoken

Ā