Skip to main content

Sinds vandaag doet ineens mijn brother printer DCP L8410 CDW niet meer scannen naar mijn laptop. Met KPN medewerker gekeken en die heeft mij aangeraden in het modem experia V10 een apart naam met de lage frequentie aan te maken en nu vindt de laptop wel de printer, maar niet de scanner ??
Hij geeft aan verbindingsfout terwijl als ik vraag een print te maken of wil weten wat de status van de toner is, print ze wel en krijg ik ook de hoeveelheid toner te zien. Maar scannen aansturen ho maar ?

Wie weet een oplossing ? Ik hoor het graag. 

@MikevandeKamp Voor scannen heb je 2 porten nodig UDP 54925 en TCP 54921. Kijk in de firewall of deze zijn geblokkeerd. 

Dank voor de snelle reactie. Waar kan ik dat aanpassen ? Ben al in de toegang tot het modem aan het kijken, maar zie niet fire wall instellingen staan 🤷‍♂️

@MikevandeKamp Gebruik je de KPN wifi? Dan zijn PC en Printer/Scanner in dezelfde netwerk en deze porten zijn niet geblokkeerd. Gebruik je Wifi Direct van Brother Printer, dan zijn PC en Printer/Scanner in verschillende netwerken, en je moet in Firewall het beveiligingsniveau op laag zetten.

Welkom op de community ​@MikevandeKamp. Met het Extra Wifi netwerk heb je de printer in ieder geval kunne vinden, dat is een goede stap. Als ze dan in hetzelfde netwerk zitten hoef je geen poorten te openen, die zijn voor toegang van buitenaf. TDN's vragen en tips kunnen je hier verder mee op weg helpen denk ik, heb je die al kunnen proberen?

Reageer