Een onderwerp dat al meerdere malen ter sprake is gekomen, maar waar ik tot op heden (na meerdere maanden) nog geen oplossing voor gevonden heb.
Ik heb een drietal Harman Kardon Citation One speakers. Keer op keer gebeurt het dat de verbinding van één of meerdere speakers wegvalt. Opnieuw opstarten, resetten, Google Home app opnieuw installeren, alles heb ik al geprobeerd. Het gebeurt met alledrie de speakers en er is geen peil op te trekken.
Initieel had ik ze verbonden via KPN superwifi punten, en is door KPN en Harman Kardon gesuggereerd dat de speakers misschien niet overweg kunnen met de superwifi punten. Ook nadat ik ze eruit gehaald heb, en de speakers dus direct met het modem verbinden, blijft het probleem zich voordoen (bijkomend probleem is dat ik sinds het weghalen van de superwifi punten geen goed ontvangst meer heb achter in het huis). Na het lezen van eerdere topics heb ik m’n netwerk via de Experia V10 opgesplitst in een 2.4 en een 5GHZ band. Ook nu blijft het probleem zich voordoen.
Bij Harman Kardon kreeg ik uiteindelijk het advies de Experia Box te vervangen door een andere router. Als ik zo rondkijk hier op het forum is dat nog niet zo heel eenvoudig gedaan, maar op zich zou ik wel bereid zijn dit te doen als het probleem daarmee opgelost is. Overigens is door een KPN medewerker eerder gezegd dat het probleem ook opgelost zou worden als ik een Box 12 zou krijgen, maar dat het beleid van KPN is om die niet te leveren aan bestaande klanten (waarom een nieuwe klant voorrang krijgt op een jarenlange trouwe klant is mij een raadsel, maar goed).
Probleem met de aanschaf van een nieuwe router is dat ik dan ook versterkers of access points aan moet schaffen om voldoende Wifi dekking te krijgen achter in huis en in de tuin. Deze zenden volgens mij dual band uit, en ik ben dus bang dat het probleem met de speakers zich weer voor gaat doen.
Is er iemand die weet waar ik verstandig aan doe? Ik overweeg nu een aantal opties:
- Experia Box en superwifi punten eruit, nieuwe modem met versterkers erin
- Harman Kardon speakers eruit, Sonos erin
- KPN eruit, Ziggo erin. De laatste optie is nu misschien nog wel de meest serieuze, aangezien ik het gehannes inmiddels zo zat ben en KPN volgens haar eigen medewerkers een oplossing in huis heeft (de Box 12), maar deze weigert op te sturen.